יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

ביקורת על זלפים


                                                                   ביקורת על זלפים


זֶלְפִים או בשמם המקורי, זֶלְפְס הם מעין גרסה מודרנית לצעצועי הטרולים משנות ה-80. הם נראים כמו שילוב של פוני קטן וטרול. בדומה לסוס פוני קטן לזלפים יש מגוון דמויות עם מאפיינים ייחודים. הזלפים שעליהם אעשה ביקורות הם גֳארְנִי מהסדרה הראשונה ושוגר באני מהסדרה השלישית(בינתיים יצאו 5 סדרות שונות של הזלפים).
אתחיל עם גראני מאחר והוא קודם לשוגר באני בהוצאה.




הנה הקופסא של גארני



אני חושבת שהגודל של קופסא קצת גדול מדי ביחס לצעצוע שהיה בתוכו, בנוסף לכך העיצוב די פשוט, כך שאין כל הצדקה לכך. הציורים  המעטרים את הקופסא נחמדים ותו לא. למרות זאת, אני חושבת שאשמור את הקופסא.







הנה גארני בכבודו בעצמו




גארני הוא זלף מסוג פיה אפלה. יש לו כנפי עטלף וניב, בנוסף לכך יש לו עיטורים על הגוף, דבר שניתן למצוא בכל זלף בדומה לסימנים של פוני קטן. השיער של גארני לא נעים ומחוספס במקצת, מזכיר שיער של טרולים שהתיישנו. היה קשה לשמור על שיער מסודר בכל הצילומים. העיניים שלו מבריקות וחלקות כמו עיני זכוכית של בובות פרווה, בנוסף לכך גיליתי שמכל כיוון שמסתכלים האישונים שלו צופות בך! אני  חושבת שזה אדיר ובמידה מסוימת אפשר להחשיב את זה כגימיק.











לגארני יש שלושה עיטורים שונים על הבטן, על הרגל הימנית ועל הזרוע השמאלית. בבטן וברגל מופיעים ורדים סגולים עם קוצים כסופים. ביד השמאל מופיע עכביש סגול המטפס על רשת כסופה. אני חושבת שהעיטורים מוסיפים הרבה לצעצוע, זה הרבה יותר מעניין ויפה לעין מאשר גוש פלסטיק בצבע אחיד. עליי לציין שישנם כתמי כסף קטנים על הרגל השמאלית, אבל זה לא מפריע.











קיבלתי שלושה אביזרים עם גראני; גומויות לשיער, שתיים בצבע ורוד כהה והשלישית ברוד בהיר, קמע בצורת עכביש ומסרק בצורת עלה. המסרק של הזלף סביר, כבר נתקלתי בגרועים ממנו. הקמע והגומיות הן תוספות נחמדות. רק חבל שגראני לא יכול לענוד את הקמע.




                                                  תמונה של גראני אוחז בקמע, לשם השוואת גודל.










ועכשיו נעבור לשוגר באני


הקופסא של שוגר באני


הקופסא של שוגר באני יותר טובה מהקופסא של גראני, ניתן לראות שיפורים מהסדרה הראשונה לסדרה שלישית. קודם כל הקופסא הרבה יותר קטנה ותופסת פחות נפח ומקום, יתר על כן העיצוב הרבה יותר טוב; רואים פה תמונה גדולה ומלאה של הדמות במקום כמה תמונות קטנות ודמויות אחרות על הגב האריזה, יש רקע מפורט וצבעוני.







הנה שוגר באני



שוגר באני, כשמו כן הוא, זלף מסוג ארנב.  השיער של שוגר באני, אמנם פחות צפוף משל גראני, אבל הרבה יותר חלק ונעים למגע.  ברצוני להתעכב על סוגיה שלא נגעתי  בה כשכתבתי על גראני והיא הפרופיל. הפרופיל של הזלפים שטוח ונראה מוזר, אך במקרה של שוגר באני הוא פשוט זוועיתי ומטריד.







תסתכלו על זה לרגע. זה נראה כאילו מישהו נתן לו מכה חזקה לפרצוף  באמצעות מחבת ושיטח אותו, כמו בסרטים מצוירים, אך להבדיל מסרטים מצוירים הפרצוף לא חזר לצורתו "המקורית".






                                               התמונה להמחשה בלבד! שום צעצוע לא נפגע במהלך הצילומים.













                                                              ארנב על ארנב*-*, פי שתיים יותר חמוד


לשוגאר באני יש עיטור של ארנב קטן על הרגל השמאלית, לב עם אוזני ארנב (עד כמה שזה יישמע תמוה) ולצידו לב קטן יותר על הגב. דבר נוסף, לכל הזלפים מופיע האות זד על גבי הישבן בצד השמאלי, גם אצל גארני.












קיבלתי עם שוגאר באני אביזרים זהים(לא טרחתי לצלם עוד פעם גומיות שיער) לאלה של גראני מלבד הסיכה. הסיכה בצורת ארנב שאוכל גזר ולצידו הימני יש לב,  משקפת את המאפיינים של הדמות. אני חושבת שהסיכה/תוספת לשיער הוא אביזר הרבה יותר מוצלח מהקמע ומוסיף אפשרויות משחק. אך עם הזאת, הפלסטיק של הסיכה שברירי למדי כפי שאפשר לראות התמונות לעיל', החלק המחבר כמעט לבן לחלוטין כתוצאה משחיקה.







                       הנה תמונה להדגמה של שוגאר באני עונד את הסיכה.












יכולת התזוזה של הזלפים מינימלית ובסיסית. יש להם חמישה חיבורים של חיבור סיבובי בגפיים ובצוואר. הארטיקולציה שלהם מתאימה לסגנון הצעצוע שהם אמורים לייצג, ואין לי תלונות עליה. הכנפיים של גראני מגבילים קצת את התזוזה של הראש, כמצופה.









וכעת....תמונות השוואה!
  הנה הזלפים ליד הטרולים הישנים שראו ימים ימים יפים יותר

                 מימין לשמאל: אֳיְרֲה מלגו אלפים, ילד פליימוביל הודי, סְוְוִיטִי בֶּל, גארני, שוגר באני, יוּסֲאגִי ממשפחות סילבניה, רֶיְיִנבּוֹ דֳאש.







 לסיכום, אני חושבת שהזלפס הם צעצועים איכותייים ומקוריים. אני בעיקר מעריכה את היצירתיות שלהם וההבדלים המהותיים מדמות לדמות, במובן הזה הם מצליחים להתעלות על צעצועי פוני קטן הנוכחים והעיצוב הפשוט של הטרולים המקוריים. לצערי הרב הם עדיין לא נמכרים בארץ, למרות הצלחתם בחו"ל. החברה שמייצרת אותם, מוס טויס היא חברה אוסטרלית וידועה בעיקר בזכות הזבלונים שגם נמכרים בארץ. אחותי קנתה לי אותם מלונדון כשהיא טיילה בחו"ל. כל אחד עלה שישים שקל, אני חושבת שזה מחיר סביר ומקבלים תמורה עבורו. אם אינכם מתכוונים לטוס לחו"ל בזמן הקרוב, אפשר להשיג אותם באמזון בטווח מחירים זהה. אני ממליצה עליהם.



Garny/Sugar Bunny from Zelfs
חברה/יצרן: Moose toys
שנה: 2013/2014
מחיר: 60 ש"ח


    בונוס:
                                                   הזלפים מביעים כבוד כלפי אבותיהם העתיקים.
                                   





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה