יום חמישי, 13 באוגוסט 2015

ביקורת קינדר-#1

 ביקורות קטנות

בפינה זו אבקר צעצועים מיניאטוריים משקיות הפתעה, מזון מהיר (Happy Meal-ארוחה "שמחה"), דגני בוקר וכו'.
אני מתכוונת להתחיל את המדור הזה בקינדר.

ביקורת קינדר-#1

אחרי שנים קשות של מחסור בקינדר. לא התועבה הקרויה קינדר ג'וי, אלא הקינדר המקורי שכולנו גדלנו עליו והייתה לו צורה של ביצה (אההמ, אההמ, כיסוי פלסטיק לא נחשב!). הקינדר חזר לרשתות הגדולות בחבילת השלישיה הקלאסית.
כשהייתי ילדה קטנה, אחי ואני זכינו לקבל חבילת קינדר כל שבוע, עד שפררו, החברה המייצרת את קינדר החליטה לפתח גירסה חיוורת ועלובה עבור מדינות חמות, על מנת להוזיל את עלויות הייבוא. כך גדל לו דור אשר לא ידע את הקינדר המקורי. לשמחתי הרבה מצאתי השבוע חבילת קינדר מקורי בשופרסל. היא עלתה 13.90 ש"ח, שזה בערך 4 וחצי שקל לביצה, מחיר סביר בהחלט. במהלך הביקורת אשווה את צעצועי הקינדר הנוכחי לישנים.


כמו בכל ביקורת נפתח בקופסא, שכידוע במקרה של קינדר מתנוססים עליה הפתעות אפשריות^o^!





לרוב, יוצאת סדרה מיוחדת של קינדר שמקבלים אחד מהצעצועים שלה בכל חבילה, והפעם יש דמויות מהסרט המיניונים. למען האמת הייתי מעדיפה שיעשו פסלונים מהסרט של ה"קול בראש". מביצת הפתעה באריזה יוצא אופנע צ'יטה, אחי חשב שזה מגניב למדי, אם כי אני לא התלהבתי במיוחד.
כפי שניתן לראות על מכסה הקופסא שלעיל יש דוגמאות לצעצועים נוספים שניתן לקבל. הצעצוע של הדחפור הקטנטן מצא חן בעיני מכולם וקיויתי לקבל אותו, אך לא היה לי מזל, אולי בפעם הבאה. בין היתר מופיע ארנב עם ידי צבע, צעצועים שמשלבים צבעים וצביעה בקינדר היו נפוצים בעבר. כמו כן, מופיע קוריקנט חביב, וצעצוע מטריד של כלב לועס עצם שנראה כמו פרוייקט תלת מימד כושל, חששתי שאקבל אותו.






דבר נוסף שאני רוצה לדון עליו לפני הצעצועים עצמם, הוא  קפסולת הפלסטיק המכילה את הצעצוע

                                          מימין לשמאל: הגרסה הישנה ולצידה החדשה.

בעבר הקפסולה של הקינדר הייתה נחצית לשני חצאים שווים, ולעיתים קרובות הצעצועים היו נופלים ישירות ממנה. זה היה קצת מרגיז, אך לא מטרד רציני. כיום הקפסולה לא נפתחת עד הסוף ומחולקת לשני שליש ושליש, זה הרבה יותר נוח. בנוסף לכך הקפסולה גדולה יותר במקצת ועשויה מפלסטיק איכותי יותר, ולעומת זאת איכות הפלסטיק של הצעצועים עצמם ירדה:/, כפי שנראה בהמשך.



אני אעבור על שלושת הצעצועים לפי הסדר הכרונולוגי של הביצים שפתחתי.



ראשית נבחן את הפתקית של הסדרה המדוברת שאליה משתייך הצעצוע והמידע לגביו.



שם הסדרה הוא ככל הנראה קֳאטוּנס?! על כל מקרה מצויר קומיקס חמוד בו ילד רץ עם גור דובים ולבסוף נפגש עם גורים חמודים של כל מיני חיות מהסדרה^^. אני קיבלתי ארנבון ומשטח מגזירת נייר להרכבה.





הנה הארנבון מלפנים, לאחור ומצדדיו.





הוא לא סתם פסלון, הוא מכוסה בפרווה*-*!  העיניים, הפה וכפות הרגליים הם פלסטיק חלק. הפה שלו מקרוב לא נראה ארנבי במיוחד ומזכיר לי את המקור של הפרבים. צעצועים פרוותים, הידועים באנגלית כ-flocked toys (flock משמעותו היא להתקהל, לקבץ, כלומר השערות "נקבצות" על הפלסטיק.) היו פופלריים מאוד בשנות ה-80. כיום סדרת הצעצועים היחידה שהינה צעצועים פרוותים, היא משפחות סילבניה שהצליחה לשרוד ועדיין פופלרית, גם בימינו אנו. לא היה שום צעצועים פרוותים של קינדר בעבר, אני חושבת שזה תוספת נפלאה לסוגים השונים של הקינדר, ונראה כי השימוש בקינדרים מסוג זה מתחיל להיות נפוץ. More flocked toys*-*!!!!





תמונות השוואה של הארנבון ליד קינדרים פרוותים נוספים שקיבלתי(הם היו סט אחיד וקיבלתי את שניהם מאותה קפסולה).






קיבלתי גם משטח לארנבון, הוא היה קל להרכבה. המשטח היה עקום במקצת, אבל הארנבון עצמו הוא העיקר, כך שזה לא משנה במיוחד.



המשטח מעוטר בראשי ארנבים וכפתורים ורודים מבחוץ, כפתורים כתומים, גזרים ועשבים על גבי איור של מזרן מבפנים. אפילו החלק תחתון אינו חלק מעיטורים, ונראה כי יש לו מרקם של מזרן/שמיכה. תמיד נחמד לקבל אביזרים^^.






תמונה להדגמה של הארנבון על גבי המשטח שלו. אני מתכוונת להציג אותו כך על גבי המדף שלי.




עליי לציין שקיבלתי אותו ואת השאר בתוך שקית ניילון אטומה. לא הייתם רוצים ללכלך צעצוע פרוותי בשוקולד, תהליך ההסרה היה ודאי כרוך גם בהסרת הפרווה:(. סך הכול הצעצוע הראשון שקיבלתי מוצלח ביותר, ולא הייתי מתבאסת אם הצעצועים הבאים בתור היו כושלים לחלוטין.








הצעצוע הבא בתור הוא פסלון של המיניונים.



בתמונה הראשונה מופיעים מיניונים שונים  שתמונותיהם נלקחו ישירות מהסרט. התמונה של הצעצוע עצמו נראית כמו מודל תלת מימד באיכות גרועה, בהחלט מוריד מהעניין בצעצוע. 










אהה..הוא לא משהו. על אף היותו סתם פסלון, יש לו גימיק שמאפשר להזיז את האישון לכל כיוון ע"י נידנוד,  הגימיק לא פועל כל כך  טוב. צריך לנדנד חזק כדי לגרום לאישון לזוז *מגלגלת עיניים באכזבה*. הפלסטיק שלו מרגיש זול, קל וחלול.




הנה תמונת תקריב של הפלסטיק. 


הגימור של הפלסטיק גרוע, קוי היציקה בולטים למדי, זאת ועוד יש חתך גרוע בחלק העליון של האוברול. אפילו הצבע של הראש שלו לא זהה לגוף, הגוף בהיר יותר.  הפסלונים הישנים של הקינדר היו פי כמה וכמה איכותיים, הן מבחינת הפלסטיק והן מבחינת צביעה. 





תמונת השוואה בין גוש הפלסטיק החלול לשני פסלונים ישנים מסדרות ידועות.


תראו כמה צבע, כמה פרטים, כמה חיים יש בפסלונים הישנים. הפלסטיק של הצעצועים הישנים מרגיש אחיד וכבד ביחס לזבלון שלידם.  בושו לכם קינדר, הידרדרתם קשות ועוד בצעצוע של דמות פופלרית וידועה.




עוד פרט שהיה לו חלק מתחושה הכללית של אכזבה, הוא הגודל. ציפיתי שהפסלונים שלהם יהיו קטנטנים להפליא, הם גדולים בחצי מהמידה שייחלתי אליה.


לשם השוואה צילמתי תמונה שלו ליד קפסולה וליד צעצוע ישן (יחד עם הפלייסט שהיה בסט איתו) של קינדר שגודלו היה אמור להיות זהה לפסלון, סליחה התכוונתי זבלון.

                                                   בתמונה מופיע אויבו המושבע של רטטוי, חתול שף!


המיניון היה הכי גרוע מכל השלישיה. חנויות הצעצועים בארץ מפוצצות במיניונים, ואפילו יצאה סדרת צעצועים של המיניונים במקדונלד'ס. אם אתם רוצים מרצ'נדייז של המיניונים, אל תקנו קינדר במיוחד בשביל זה. אם היה מדובר בפסלון גרוע מ"הקול בראש", לפחות זה היה צעצוע של סרט שאני אוהבת.







לבסוף הצעצוע השלישי שקיבלתי הוא מכונית. אוו, כמה מכוניות מיניאטריות נהדרות הוציאה קינדר, אלפים!
האם היא עמדה בציפיות?!



הסדרה הזאת נקראת סְפְּרִינְטִי, ויש בה ארבעה ג'יפים זהים בצבעים שונים עם דוגמאות ייחודיות. סדרה לא מעניינת, לפחות קיבלתי את אחד הג'יפים הפחות מכוערים. ייאמר לזכותה של הסדרה כי האיור וההוראות של צעצוע מעוצבים בצורה יפה והכי מוצלחת מכל הצעצועים שראינו. קיבלתי מדבקות של הדוגמאות והחלונות עם ג'יפ. אחי הדביק אותם, הוא אמר שהיה קל יחסית, אבל מצד שני הוא מומחה וצבר עשרות שנים של ניסיון בהדבקת מדבקות לקינדרים זעירים.










 הג'יפ נחמד, ולפחות הוא קטן למדי (ככל שצעצוע קטן יותר כך נסלחים לו מינימליות בפרטים וארטיקולציה, ולהפך).
הפלסטיק שלו באיכות בינונית- גבוהה (הבסיס התחתון והגלגלים יותר טובים מהחלק העליון), הרבה יותר איכותי מהמיניון. 
קיבלתי איתו מעין מצבט ירוק, הוא היה מחובר אליו כשהוצאתי אותו מהקפסולה. הגימיק הוא להשתמש במצבט הירוק כדי לדחוף את המכונית וכך היא "תיסע" בעצמה. ניסיתי את הגימיק והמכונית הגיעה למרחק של 25 ס"מ, לא רע, אבל גם לא מספיק מהנה לשימוש.




 על המצבט מופיע חץ לכיוון הדחיפה.








והנה הג'יפ ליד מכוניות אולד סקול של קינדר



ראו את ההבדלים. פעם יכולת לקבל מכונית עם מתכת, מכונית עם חלונית שקופים בפלסטיק או סתם עיצוב ייחודי ומושקע.
למכונית הירוקה מהפלסטיק יש גימיק על בסיס מערכת צירים עם מתכת חלקה שמאפשר להסיע אותה במקצת ולאחר מכן היא ממשיכה בעצמה.








אכן, הג'יפ נראה עלוב ליד המכוניות הישנות.  הוא עדיין נחמד כשלעצמו ואני מתארת לעצמי שהוא יהיה אחלה בתור צעצוע של צעצוע.




לסיכום, הקינדר ירד מאיכותו, אך לא רק הוא. מלא צעצועי מזון; דגני בוקר, הפי מיל וכו' הידרדו קשות אחרי שנות האלפיים. לעניות דעתי הסיבות הבאות מהוות גורמים עיקריים לתופעה: א. הפלסטיק התייקר בשנים האחרונות ב. חלה התעוררות לבעיית השמנה בעולם ודרישה לאוכל בריא יותר, כך שחברות כמו מק'דונלדס משקיעות בשיווק ופרסום של המוצרים שלהם כבריאים מאשר בצעצועים שמגיעים כתוספת לארוחות ג. ילדים משחקים יותר במשחקי וידיאו בשל הנגישות בסמארטפונים, מחשבים ועוד. לכן צעצועים שנועדו לעודד ילדים לצרוך מזון מסוים, פחות מושקעים או מיוצרים בכלל, למשל אין כמעט צעצועים של דגני בוקר:( . למרות שהקינדר הוא לא מה שהיה פעם, עדיין יש הפתעות מעניינות וכיפיות. גם הקינדר בעבר לא היה מושלם, זוכרים שלפחות בביצה אחת היה חלק של פאזל מנייר שאח"כ היה נזרק לכל הרוחות? עדיין לא נתקלתי בכך בקינדר החדש. בסופו של דבר קינדר משלב בהצלחה שני דברים נפלאים ואהובים; שוקולד וצעצועים, איך אפשר לא להנות מזה? אפילו הזקנים מבינינו. ממליצה לכם לקנות שלישיית קינדר מקורי ולתמוך במאבק נגד שלטון הטרור של קינדר ג'וי.

ככל הנראה, אני אמשיך לעשות בתדירות ביקורות על קינדר, מדי שבועיים, אם אספקת הקינדר שלי תימשך. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה