יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

ביקורת על מפקד סול מאסיד ריין



ביקורת על מפקד סול מאסיד ריין

למי שזוכר בביקורת של סאן דיאגו קומיק קון ציינתי עד כמה התלהבתי מקו צעצועים מסוים; אסיד ריין (Acid Rain). לכן החלטתי שאני רוצה שלפחות תהיה לי דמות אחת מהקו הזה (צעצועי אסיד ריין יקרים למדי). קודם כל, אני רוצה לציין שהצגתי תפיסה שגויה בביקורת על הכנס, הקו הזה לא מבוסס על משחקי וידיאו, אלא מדובר בקו צעצועים מקורי לחלוטיןD:!. התברר לי שאסיד ריין בכלל התחיל בתור ספרון קונספט ארט עם עלילה מאת הפסל של הצעצועים עצמם, הידוע כקיט לאו (Kit Lao). נכון שזה מגניב בעליל^^?! העלילה הולכת כך; במלחמת העולם השנייה גרמניה הספיקה לפתח פצצת אטום ובזמן הפצצת הירושימה ונאגסקי, גרמניה מפציצה את בעלות הברית. כתוצאה מכך המדינות נחלקות לטריטריות של ערים הנשלטות ע"י צבאות גרילה אשר מנצלות את משאבי הטבע המצומצמים ומביאות לזיהום מסיבי ולגשם חומצי (אסיד ריין). הצעצועים מייצגים את הצבאות השונים והלחימה ביניהם. אם הסיפור מעניין אתכם, למיטב ידיעתי יש בלוג של אסיד ריין בו מפורסמים פרקי העלילה. אז בכל אופן החלטתי לקנות את דמות הפעולה שהכי אהבתי ולשמחתי הרבה היא הייתה גם הכי זולה^^, השתמשתי בכסף שקיבלתי מהזיכוי על לוטי>_> וחשבתי שאקנה רק דמות אחת ואז אמרתי לי שאקנה לעצמי עוד משהו קטן בתור מתנה לחג (סוכות). בפועל קניתי אותו ובובת אופנה לאספנים, כך שקניתי מעבר לגבולות הסביר:/. החייל שקניתי הוא מפקד סול?! (Sol Commander, אין לי מושג מה המשמעות של סול, זו אינה מילה באנגלית), טייס שערק מצבא גרילה. 






ולאחר התקציר הלא קצר לקופסא














הופתעתי לגלות שהקופסא שקיבלתי קטנה להפליא, כמעט בגודל של הדמות ומשמשת כמעין מסגרת קטנה סביבו. זו קופסת צעצועי האספנים הכי טובה שנתקלתי בה עד כה, מעוצבת בצורה יפהפה ופונקציונלית. הקופסא עצמה עשויה מקרטון עבה ומכוסה בנייר קשיח. על הנייר מצוירת דמות הפעולה היוצאת מרובוט בצבעי שמן כמדומני, הייתי רוצה פוסטר של הציור הזה תלוי בחדרי. בתוך הקופסא יש ספוג המאפשר הגנה מרבית על הצעצוע, הלוואי וכל דמויות הפעולה לאספנים היו מגיעות ככה, זו דרך מעולה לשמור על הצעצוע במקרה שאתה רוצה לעבור דירה נגיד או סתם לקחת אותו איתך למקום מסוים, פשוט פנטסטי. אם שמתם לב, קוראים יקרים, בחלקו התחתון של הנייר יש אזהרה כי הצעצוע מיועד לבני 16 ומעלה, אני יכולה בוודאות לומר לכם כי אזהרה זאת נכונה, הדמות שלי מאוד שברירית ובנקל תישבר בידיהם של ילדים קטנים:(.








החייל 






על אף שמדובר בצעצוע אספנים, הפרופציות של הגוף שלו נותנות לו מראה "צעצועי" שאני מאוד אוהבת. הצביעה שלו פנומנלית; הוא כולו צבוע בבלאק ואש (Black Wash, מעין שכבת צבע לא מלאה ונוספת על דמות פעולה שנועדה לתת מימד נוסף בין אם זה בקמטים בבגדים, הצללה וכו') שנותן לו מראה מלוכלך ומרופט בהתאם לנרטיב של הסיפור.  בעוד שהצביעה נראית נפלא על הדמות, כשנוגעים בו הפלסטיק שלו מרגיש מחוספס ולא נעים למגע כתוצאה מכך, כביכול הוא באמת מלוכלך. בהמשך התרגלתי לכך. דבר נוסף לגבי הצביעה, בניגוד לשאר דמויות הפעולה בקו שנראות מונוכרומיות, לחייל שלי יש צבעים בהירים יחסית וצבע כתום על הקסדה והשריון, מה ששוב נותן לו מראה "צעצועי" ולא ריאליסטי יתר על המידה. אחד הדברים הפחות מוצלחים ברוב צעצועי האספנים בעלי ארטיקולציה מרובה - הוא שתמיד כשמציבים אותם בתנוחה סטטית, יש משהו מעוות ולא טבעי בגוף שלהם. זה די מרגיז, אבל גם ככה הצעצועים נועדו לעשות כל מיני פוזות ולא להיראות סטטיים ומשעממים.





דבר נוסף לגבי הצביעה




ירד לי הצבע מאחת הידיים בעקבות השימוש ברובה, התקשתי להסיר את הרובה בעדינות (הידיים עשויות מגומי) . מרגיז למדי, ציפיתי שהפלסטיק של הידיים עצמן יהיה שחור מאחר ובכן רוב הצבע של הידיים שחור! בחייאת, יצרני צעצועים לאספנים, תשתמשו בפלסטיק שמשמש כבסיס לצבע של החלק המסוים!









האביזרים שקיבלתי


כפי שאתם רואים לא קיבלתי הרבה אביזרים במיוחד לאור העובדה שהוא עלה 22.99$, לשם השוואה דרוסל עלתה 22.27$ וקיבלתי איתה שלושה חלקים מתחלפים לראש, ספר וחמש זוגות ידיים להחלפה. האפוד היה מחובר לחייל היישר מהקופסא, לעומת זאת הקסדה הייתה נפרדת מעל ראשו של הדמות בתוך הקופסא.  הרובה גם "מלוכלך" כמו החייל, חלק מהחריצים של הרובה צבועים בחום/כתום כהה. אני לא הייתי קונה את הרובה הזה בפני עצמו, עם זאת הוא בהחלט אביזר הכרחי לדמות, הרי מה זה צעצוע של חייל בלי רובה? פציפיסט אובדניXD או חייל במנוסה:/. בהמשך ארחיב על שאר האביזרים.








הקסדה




איך אני אוהבת את הקסדה^^, כפי שאתם רואים לא חייבים לשים את הקסדה עד הסוף, כלומר יש יותר אופציות ליצור מראה שונה/ייחודי לחייל.  אין מיקום מסוים של הקסדה שאני מחבבת יותר מהשני, בכל זאת אני נוטה למקם את הקסדה עד הסוף, זה הרבה יותר יציב. הקסדה עשויה מפלסטיק רך במקצת, יש תחושה מסוימת של גומי. למרות זאת הקסדה עדיין נוקשה ויכולה להישבר. הקסדה יורדת ונלבשת בקלות, לא נופלת בקלות כל עוד היא מכסה את כל הראש.









מסכת אב"כ*-*!






רציתי להראות גם איך נראה החייל ללא הקסדה, הוא עדיין נראה מגניב בעליל. למען האמת, מסכות אב"כ הן שמשכו אותי מלכתחילה לאסיד ריין, כן אני חולה על מסכות אב"כ כל עוד אין מצב מסוכן שאכן מצריך את השימוש בהן:(. הראש שומר על קוים "גולגולתיים" עדינים מבלי להיראות כמו שלד, זה נותן נופך מעניין הרבה יותר מזה של סתם ראש עגול.





דרך אגב, אפשר להוריד את הראש שלו שנמצא על חיבור כדורי פשוט. איני ממליצה לעשות זאת יתר על המידה מחשש לשחיקת החיבור.

עכשיו זה סתם מסכת אב"כ מיניאטוריתP:









האפוד




האפוד עשוי מגומי רך ובניגוד לשאר הצעצוע הפלסטיק שלו מאוד חלק ונעים למגע. מאוד קל להסרה והלבשה, יש חיבור נסתר בצידי איפה שנמצא כיס צר וארוך. אני מעדיפה להשאיר את האפוד על החייל, וכמו במקרה של הראש איני ממליצה להסיר ולהוריד את האפוד לעיתים קרובות.







תמונות נוספות של החייל נטול נשק, אפוד וקסדה, משמע נטול הגנה:(




צילמתי תמונות של החייל ללא האפוד כדי להראות את העקביות בצביעה, כמו כן את המראה של החיבורים בחזה ובאגן.










ארטיקולציה













ראשית, כשהוצאתי אותו לראשונה מהקופסא הוא היה נוקשה לחלוטין, לא יכולתי להזיז שום חיבור במילימטר, אלא אם רציתי לשבור אותו;_;. זה היה מבאס ומדאיג, אחי הציע לי שאשים את החייל מול השמש על מנת שיתחמם כמו איזה חרדון מצוי:/. זה אכן עזר, אבל לא מספיק. בהמשך השתמשתי בפן (במרחק רב מהצעצוע) כדי לחמם את החיבורים, אחי הזהיר אותי ואמר שזה גרוע מאחר והחיבורים עצמם עשויים מגומי רך! (זה ממש דפוק). אז עשיתי לו פן (ועכשיו השיער שלו נראה מהמם!) לזמן מה והחלטתי להפסיק בעקבות אזהרת אחי והעובדה הפשוטה שזה עזר לזמן מסוים ולא המשיך לרופף את החיבורים. בקיצור חלק מהחיבורים התחילו לזוז אך רובם היו עדיין מאוד נוקשים, ביקשתי מאחי שישחק עם החיבורים; מאחר והחיבורים נוקשים יש להפעיל מידה מסוימת של כוח בנק' ספציפית כדי שלא יישבר, איני יודעת אם התקשיתי לעשות זאת כי אני חלושוס או שמא הצעצוע הזה אכן מיועד לבנים:/?! כעת אני יכולה להזיז את החיבורים בעצמיD:, אם כי אני עדיין צריכה להשתמש בכוח בנק' ספציפית בחלק ניכר מהחיבורים .
לחייל יש 22 נק' חיבור, כצפוי מצעצוע אספנים. יש לו חיבור כדורי בצוואר (בין הראש לצוואר ובין הצוואר לחזה), בחזה העליון ובין הירך לאגן. חיבור סיבובי בין האגן לפלג גוף העליון, בירכיים החצויות לשני שליש ושליש ולבסוף בין החלק העליון של הנעל לשוק. יש חיבורים סיבוביים עם ציר בכתפיים, במרפקים, בידיים (יד אחת פונה כלפי מעלה ומטה, כלומר יש חיבור באמצע היד. היד השנייה פונה לצד, כלומר יש חיבור בפרופיל היד) ובחלק התחתון של הנעל. עליי לציין שהחיבור של הנעליים שברירי למדי, הרגל חצויה לעקב ושאר כף רגל עצמה. כף הרגל דקיקה ויכולה להישבר בקלות כתוצאה מתזוזה לא ראויה, בנוסף לכך החיבור הזה לא ממש את הפוטנציאל שלו עד תום.







תמונות נוספות להמחשת הארטיקולציה^^

 *-*Wee, I'm like a butterfly


 הממ, התפסן בשדה השיפון. *


 Zoolander 2


Draw me like one of your French girls 









תמונות השוואהD:!

מימין לשמאל: שוק-וייב (Shockwave), מפקד סול, וייפר 2002 (Viper), ריקויל (Recoil) 

באופן טבעי, הצעצועים הראשונים שחשבתי לעשות איתם השוואה היו צעצועי "כוח המחץ", מדובר בצעצועים שחולקים קטגוריה זהה; צעצועי חיילים בגודל 3.5 אינץ' שזה בערך 9 ס"מ. צעצועי כוח המחץ שייכים לאחי, השאלתי ממנו שני צעצועי וינטג' ששרדו הכי טוב (אלה שמשתמשים בבלוטק לעמידה) וצעצוע "וינטג'" מחודש, כלומר הוצאה חדשה שיצאה בשנות האלפיים, מדובר בהעתק מדויק של הצעצוע המקורי בצביעה שונה.





מימין לשמאל: פיגמה סייבר גידמת:(, חייל עם מסכת אב"כ מהילדות שלי^^, מפקד סול, וייפר, בלור, רוג מסרטי אקס מן.







לסיכום, אני אוהבת את מפקד סול, אך לא כפי שקיוויתי. בעקבות עשיית הביקורת הוא התחבב עליי יותר, לפני כן הרגשתי אמביוולנטית לגביו. הארטיקולציה שלו בעייתית, התזוזה של חלק ניכר מהחיבורים אינה חלקה ומפריעה למהלך המשחק. אמנם צעצועי אספנים אמורים לשמש בעיקר לתצוגה (Display) מאשר למשחק (Play), אבל שאר צעצועי האספנים שלי זזים חלק ובקלות. העיצוב שלו מעניין וייחודי. יתר על כן, לעיתים רחוקות צעצועי אספנים הם מקוריים ואינם מבוססים על קומיקס, משחק וידיאו וכו'. האם אני ממליצה עליו? ובכן זה קצת בעייתי, אני חושבת שבעיקר חובבי סייבר פאנק וסטופ-מושן (stop motion, החיבורים הנוקשים שלו תפורים לכך) יהנו ממנו, בנוסף לכך מדובר בצעצוע ישן יחסית (2013) במונחים של צעצועי אספנים. הוא כבר לא מיוצר והמחירים שלו רק עולים, באמזון הוא נמכר מ-29.34$ ומעלה. גם שאר הדמויות בקו נמצאות במצב זהה, אך אל תתבאסו קוראים יקרים, ראיתי שעומדים לצאת דמויות נוספות^^. בהצלחה בציד הצעצועיםD: ושיהיה לכולנו חג חנוכה שמח ולא אפוקליפטי^^.





Sol Commander from Acid Rain
חברה/ יצרן: Oritoy
שנה: 2013
מחיר: 256 ש"ח כולל משלוח (קניתי דרך חנות עצמאית באמזון ולא היה לי מושג שהמשלוח יעלה יותר מהצעצוע עצמו! הצעצוע לבד עלה 94 ש"ח והמשלוח עלה 131 ש"ח, כ-32$;_;ׂ)





בונוס:

חייל עם מסכת אב"כ בתוך מסכת אב"כP:

שלוםD:!



* זה לא התפסן בשדה השיפון, זה הזמנה מטופשת ליומלדת שקיבלתי עם בובת אופנה, זה הדבר הכי טוב שמצאתי:/.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה