יום שבת, 26 בדצמבר 2015

ביקורת על בובת חגיגות 50 שנה לסקיפר



ביקורת על בובת חגיגות 50 שנה לסקיפר 

כפי שציינתי בביקורת הקודמת, קניתי גם בובת אספנים בנוסף לחייל מאסיד ריין. התרגשתי מאוד לקראת בואה. בעוד שיש לי מבחר נאה למדי של דמויות פעולה לאספנים, זוהי בובת אופנה לאספנים הראשונה שליD:! ראיתי את הבובה הזאת מזמן (לפני שנה-שנתיים) באתר של ברבי לאספנים כשהיא כבר נמכרה לחלוטין. במהלך שיטוטי באמזון במקרה מצאתי אותה במחיר של 28$!!! בובות אופנה לאספנים בד"כ נעות בין המחירים של 60$-200$. אז קצת על ההיסטוריה של סקיפר; סקיפר יצאה לראשונה ב-1964, כאחותה של ברבי על מנת לתת מענה על המחלוקות בנוגע לברבי באותה תקופה (מכרו רק את ברבי, קן ומידג', חברתה של ברבי. כלומר ניתן היה להניח שברבי הנערה רק בילתה כל הזמן בילויים מפוקפקים, אהמ...אהמ). בהמשך נוספו לברבי עוד שתי אחיות: סטייסי וצ'לסי, לעניות דעתי זה היה הרבה יותר פמניסטי אם ברבי הייתה נשואה עם ילדים ובכל זאת עושה את כל הדברים המגניבים שהיא עושה (ברבי אסטרונאטית של שנות ה-60*-*!).  הסקיפר הספציפית שלי באה עם חליפה/סט יום הולדת שמח (במקור רוב בובות הברבי שנמכרו הגיעו עם בגדי ים ונמכרו להם סטים של תלבושות בנפרד), בהחלט מתאים לציון יובל לצאתה של סקיפר^^!



הפרסומת הראשונה שיצאה לסקיפר מ-1964

ואם תסרקו לסקיפר מספיק פעמים את השיער, ילדות קטנות, תוכלו לזמן כל שד שתרצוD:







הבה נתחיל בקופסא








העיצוב של הקופסא נראה מפואר למדי כיאה לצעצוע אספנים, אך איני אוהבת אותו במיוחד. אמנם מאטל עיצבו את מבנה הקופסא בדומה לגרסה המקורית (מעין קופסת נעליים צרהP:), אך לא טרחו לעטר אותה באיור של סקיפר. בהחלט הייתי מעדיפה ציור קלאסי יפהפייה של סקיפר הדומה לבובה על פני קופסא בצבע ורוד פוקסיה עם כיתובת ענקית של ברבי/:.  זה יום ההולדת של סקיפר, לא שלך ברבי! בתמימותי הרבה חשבתי שיהיה לי הרבה יותר קל להוציא בובת אופנה לשם שינוי מאחר ומדובר בבובת אספנים, כמו כן הייתי בטוחה במאה אחוזים שלא יהיה לה את חוט הפלסטיק המטופש שתקוע בקרקפת. זו הייתה טעות מרה, הפתיחה הייתה מעצבנת כרגיל ולא היה לא חוט פלסטיק אחד בקרקפת, אלא שלושה חוטי פלסטיק! "חדש על המדף! "איך לא לעצב קופסאות לבובות אופנה" מאת מטאל - 50 עמודים של תיאורים סאדיסטיים המלווים בתמונותיהם של ילדות, הורים ואספנים מתוסכלים". בתוך הקופסא מצאתי פתק המעיד על אותנטיות המוצר.  
החלטתי לשמור על הקופסא למרות שאיני מחבבת אותה במיוחד מאחר ומדובר בצעצוע אספנים.








וכעת לבובה





ראשית , לפני שנמשיך בביקורת, עליי לציין שאני שונאת את השם סקיפר - זה שם מטופש לחלוטין (בעברית השם שלה הוא  דילוגית:/). על כן החלטתי לתת לה שם חדש שיהלום אותה הלוא הוא פרנצ'סקה לורן מונטיפיורי (כן, היא יהודייה. רוב הצעצועים שלי הם גרים/יהודים כולל צבי הנינג'ה והרעיםD:)! בקיצור היא נקראת פרנצ'סקה^^. אני אוהבת את המראה שלה היא נראית בובתית, קלאסית ומהודרת. 








הפנים





לפרנצ'סקה יש פרצוף מאוד מעניין וייחודי. איך אני אוהבת את הבעת הפנים של סקיפר וברבי המקוריות, הן נראות מתנשאות ובעלות חשיבות עצמית כאילו הן אומרות: "רק ילדות מבית בורגני טוב קונות אותנו" XD. בכלל כל בובות הוינטג' של ברבי (כולל חבריה וכו') היו בעלות הבעה ומלאות אופי בניגוד מוחלט לחיוך הריקני והחסר החיים שיש לברבי מאז שנות השמונים-_-.  למיטב ידיעתי, הבובות ה"מחודשות" ( ידועות גם כ- repro, מלשון reproduction, כלומר ייצור מחדש) צבועות ביד, לכן לבובה שלי יש כמעט הבעה חווילית; האישונים שלה לא פונים באותו כיוון. לשמחתי הרבה זה די מינורי, כך שאפשר להתעלם. לבובות הוינטג' משנות ה-50'-60' לא ציירו ריסים נפרדים, במקום זאת זה היה קו אחיד. זה דווקא מוצא חן בעיני מאחר והן בכל זאת נראות מאוד נשיות וגם יוצאות דופן. לפרנצ'סקה יש פוני, בד"כ אני שונאת שיש פוני לבובות,  אבל לא במקרה הזה כי לשם שינוי ניתן לראות גבות(:. תווי הפנים של פרנצ'סקה נראים כמעין שילוב בין תווי פנים אסאייתים למערביים, יש בהם משהו מוזר ומושך. הדבר היחיד שאני לא אוהבת בפנים של פרנצ'סקה הן האוזניים שלה, הן גדולות ולא פרופציונליות (גודל של אוזן אמור להיות המרחק מתחילת האף עד לאמצע העין). חבל שהן לא קטנות יותר , זה היה מקנה לה חמידות נוספת.








השיער של פרנצ'סקה


לפרנצ'סקה יש את השיער הכי נעים והכי צפוף שיש בהשוואה לשאר הבובות שלי. זה כמעט בלתי אפשרי למצוא אצלה נק' קירחת בראש במיוחד בשכבות התחתונות של הקרקפת. טוב הפרסומת מוצדקת, בהחלט יש לה שיער ארוך ונעים לסירוק.










האביזרים של פרנצ'סקהD:

וואו, בחיים לא קיבלתי כל הרבה אביזרים עם בובת אופנה או כל סוג של צעצוע^^! בתמונה לעיל' מופיעים מימין לשמאל: עוגה, מפיות, מתנה, מפיות נוספות, תג (זה לא באמת אביזר, אבל צילמתי את זה ביחד בכל זאת), תחתית(פלייסמנט) לעוגה. אני מתכוונת לעבור על כל אביזר בנפרד ודרך אגב יש נוספים בדרך-_^.










העוגה






היא לא נראית הכי אכילה, אך נאמנה למקור. העיטור החום על הצלחת נראה מוזר, זה נראה כמו רוטב שוקולד לכן היה מתאים לו להיות על העוגה עצמה. הנרות נראים לי יותר כמו גפרורים ורודים XD. צילמתי גם את הצלחת מלמטה, יש מעין מבנה מוזר, זה נראה כאילו הצלחת הייתה אמורה להתחבר למשהו?! לא יודעת, אולי זה סתם חלק מתבנית הפיסול. התחתית של העוגה מעוצבת להפליא, אפשר לטעות כי מדובר בתחרה כשלמעשה היא עשויה מנייר קשיח.








ההזמנה

זה הזמנה הכי חמודה שראיתי אי פעם*-*! החלק הזה גם עשוי מנייר קשיח והוסיפו לו קיפול בשביל להיראות תלת מימדי, כלומר "ניתן לפתוח אותו". חבל שהכרטיס הזה לא היה מחולק לשניים, זה היה הרבה יותר טוב מהוינטג'.









המתנה



למתנה יש עיצוב יפה ומינימלי. הגרסה המקורית עשויה מעץ ומכוסה בנייר זהוב! לעומת זאת הגרסה המחודשת עשויה מפלסטיק><! אני הייתי מעדיפה שהמתנה תהיה עשויה ממתכת ושיהיה ניתן לפתוח אותה, זה היה להיות אדיר.









המפיות


המפיות הן בין החלקים הפחות מוצלחים. הן עשויות מנייר דקיק (שוב בהתאם לוינטג') ואני חוששת לקרוע אותן כשאני אוחזת בהם ואני אומרת זאת בתור מישהי עם ידיים קטנות.  חשבתי שהן יהיו עשויות מבד, חבל.









המפיות המפוארות יותר?


נכון שיש את המפיות המפוארות האלה שנמצאות על השולחן ליד הצלחת, אבל לא משתמשים בהן, אז זה אלה ואין לי מושג איך קוראים להן בעברית (snappers). הגרסה המחודשת עשויה מפלסטיק ונראית יותר כמו ממתקים, לעומת זאת הגרסה המקורית הייתה עשויה מנייר וקשורה בחוט! למה לא נולדתי למשפחה עשירה באמריקה של שנות ה-50?! *בוכה*








התג





בעבר היו מקבלים עם כל הבובות של ברבי תג שהיה ענוד על ידיהם בתור תעודה לאותנטיות ועל מנת להבדיל בין המקוריים לחיקויים (כן, גם אז מכרו חיקויים לצעצועים). ככה קיבלתי את פרנצ'סקה כשהוצאתי אותה מהקופסא. חבל שהם לא המשיכו עם המנהג הזה, התג נותן תחושה שקיבלת מתנה והתג הוא עצם עטיפה/סרט(:.









קטלוג משנות ה-60


זה אחד הדברים הכי שווים ומהנים שקיבלתי בסט. הקטלוג הזה היה חלק מסט "יום הולדת שמח" המקורי של סקיפר דאז. פשוט כיף להסתכל על הציורים האלה שנעשו ביד ולא במחשב (או גרוע מכך תלת מימד, בעע) , עד סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 היה נהוג לעטר קופסאות צעצועים בציורי יד יפהפיים מלאים פרטים. זה ממש מצער אותי שהפסיקו עם המנהג הזה. גם אם הציורים לא היה העתק מדויק של הצעצוע, הם היו משהו נפלא שעומד בזכות עצמו. סקיפר של התקופה הייתה אמורה להיות בגילאי 9-10 כמדומני, אך לא הבובה (אני אגע בנק' זאת בהרחבה כשאגיע לגוף) ולא הציורים נראים כך. בציורים היא נראית כמו בת 11-12. לנוחיותיכם צילמתי את כל הדפים באלבום, רובם מראים סטים נוספים לסקיפר.































 בתמונה לעיל^ מופיעים ברבי וקן. פעם ברבי לא היתה בלונדינית, במקום זאת מכרו 3 גרסאות שלה; שיער אדמוני, בלונד ושיער חום כהה. כך גם מכרו את סקיפר. חבל שהם הפסיקו לעשות זאת.



בתמונה לעיל' מופיעים אלן (החבר של מידג') ומידג'. אלן יצא באותה שנה עם סקיפר, אך הוא לא יצא בנפרד בגרסה מהודרת כמו סקיפר, במקום זאת יצא סט שכלל את ברבי, קן, מידג' וכמובן אלן.



 פעם לכל דמות שיצאה כחלק מקו הצעצועים של ברבי היה תג משלה.








מעמד




זה סטנדרט די ידוע בכל הקשור לבובות אספנים (חברת Azone שמייצרת בובות אופנה לאספנים, דווקא מוכרת מעמדים בנפרד) ואפילו בובות של פליי ליין (לילדים) כמו מונסטר היי ואוור אפטר היי נמכרות עם מעמדים. המעמד נראה פשוט ונחמד. לקראת סוף  הצילומים לביקורת, המעמד נח על הרצפה ודרכתי עליו, כתוצאה מכך הוא נשבר:(. ממש התבאסתי כשזה קרה, אבל עכשיו אני אוכל לקנות מעמד טוב יותר (הבובה שלי "ריחפה" קצת ולא דרכה עד הסוף על המעמד) ולעטר עליו את השם פרנצ'סקה*-*!









כובע וקשת לשיער

הקשת עשויה ממתכת*-*, הייתי מעדיפה שתהיה בצבע כסוף, לדעתי זה היה יותר מתאים לתלבושת.  הכובע יפה, אך לא פונקציונלי במיוחד. אי אפשר להניח אותו עד הסוף בראש של הבובה, הוא לא נתפס ונופל בקלות. מאכזב למדי. הקשת והכובע גם היו חלק רשמי מהסט המקורי ומהווים העתק מדויק מלבד הכובע שבגרסה המקורית היה לו גם חתיכת סרט דבוקה בפנים כדי לאזן אותו על הראש הבובה-_-.  זה כל האביזרים שקיבלתי, בתמונות למטה אדגים את השימוש בכובע ובקשת.




















התלבושת של פרנצ'סקה


הבד של כל חלקי הבגדים נעים למגע ומרגיש איכותי.





נעליים, כפפות וגרביים

הכפפות והגרביים עשויים מבד גמיש, בקושי הורדתי והחזרתי אותם פעמיים וכבר אני יכולה לומר שהגומי יתרופף מהר אם אמשיך לעשות זאת בתדירות גבוהה. אני לא אוהבת במיוחד את הנעליים, יש להן צורה מעוותת כאילו כופפו אותן כלפי מטה. כמו כן יש להם קן מכוער באמצע (קו החיבור של התבנית לאחר היציקה, זה נראה יותר ברור במציאות). הנעליים בצבע עמום (לא מבריק), בגרסה המקורית הן היו מבריקות והקצה של הנעל הייתה יותר מעוגל ובובתי. באסה.








אני חולה על השמלה הזאת. בשמחה הייתה לובשת אותה, אם היא הייתה בגודל אנושי^^(מכל הדברים שעושים להם רטרו, למה לא השמלות המתרחבות דמוית נסיכה של שנות ה-50?! כמעט כל הבגדים שנמכרים היום צמודים ולא נוחים>_>). זה אחד הדברים הנוספים שאני מאוד אוהבת בבובות הוינטג', לא הכל היה בצבע ורוד. כיום כמעט לכל בובות אופנה יש נגיעות של ורוד/אדום בבגדים. בביקורת של על פדמילה/ביאטריס, ציינתי שכחול ותכלת היו בעבר הצבעים הנשיים ואכן השמלה הזאת נראית כך. תסתכלו על הפרטים שלה, במיוחד הריקמה על החלק התחתון*-*. השמלה הזאת היא כמעט העתק אחד לאחד של גרסת הוינטג'; אם כי הסרט העוטף את השמלה היה דק יותר ונפרד. לא מפריע לי שהסרט תפור חלקית לשמלה, זה גם יותר נחמד שהוא עבה. במקרה הזה הגרסה המחודשת יותר טובה בעיני מהגרסה המקורית.









השמלה נסגרת/נפתחת בעזרת כפתוורי תיק תק ולא סקוץ' כפי שיש לכל בובות האופנה כיום.  זה הרבה יותר נוח ואסתטי, בניגוד לסקוץ' שהשיער של הבובה נתקע בו לעיתים קרובות ואז צריך להוציא את השיער בעדינות כדי שלא ייתלש><!







תחתית לשמלה


גם התחתית לשמלה לא נופלת מאיכותה וברמת הפרטים מהשמלה*-*.  במקום כפתורי תיק תק יש לה גומי חזק. היא כמעט העתק מדויק לגרסת הוינטג', לגרסה המחודשת יש חורים קטנים יותר ואני מעדיפה כך.









במהלך הפתיחה האיומה נחתכה לה התחתית וכעת יש שם חור קטן. אני תוהה אם לתפור את זה, נראה לי שאעשה זאת. היה חוט פלסטיק עבה ומטופש שעבר דרך השמלה והתחתית,  איני מבינה את ההיגיון מאחורי הדבר הזה. יקולל מי שעיצב את הקופסא הזאת!








הגוף של פרנצ'סקה


לפני שאתחיל בסקירה על הגוף והארטיקולציה, רציתי להראות שקיבלתי איתה תחתונים מבד ולא מפוסלים/צבועים. הם תפורים היטב. הרגשתי שעדיף לי לצלם אותם עליה ולא בנפרד.
















מבנה הגוף של פרנצ'סקה נראה מוזר ויש שיאמרו קצת גברי; יש לה כתפיים רחבות במיוחד ומותן צרה. למרבה ההפתעה, אני דווקא אוהבת אותו. הוא נראה כמו שילוב טוב של מראה קרטוני (אני חושבת שעד תחילת שנות ה-90 ובמיוחד בשנות ה-70, זה היה נהוג לצייר לבנות בייחוד כאלה בגיל העשרה חזה רחב ומותן צרה) ומראה ראליסטי, העיצוב שלו מאוד חלק, כלומר אין יותר מדי פרטים. בעבר היה בובה של ילד בשם ריקי (אחד מחבריה של סקיפר המקורית) והוא חלק את אותו גוף, זה נראה מאוד מוזר מפני שהגוף של פרנצ'סקה אכן נוטה להיראות יותר כמו של בן.











פרטים נוספים


פעם כשמאטל היו פחות עצלנים, הם הדפיסו/פיסלו את הכתוביות של הזכויות יוצרים על ישבן מאחר והם גם טרחו לתפור תחתונים-_-. זה נראה הרבה יותר אסתטי ולא מפריע לעין בהשוואה להדפסה על הגב (איכס).










בגב של הבובה מוטמע מספר עם אותיות, אני מניחה שזה לציין איזה מספר מפני שהבובות יוצרו במהדורה מוגבלת של 9,500 בובות לכל העולם.  על המרפקים מאחורה מופיע עיגול חרוט, אני מניחה שזה נוצר מאופן היציקה של התבנית. קראתי שאנשים מסוימים התלוננו על כך שהפלסטיק לא מרגיש כמו הוינטג', זו קטנוניות לשמה שיגידו תודה שיש להם בובת וינטג' וגם גרסה מחודשת. מה שכן מרגיז אותי הוא כל הקוים של החיבור כתוצאה מהיציקה (כולל העיגול המטופש), זה בובת אספנים לכל הרוחות! לא יכולתם להחליק קצת יותר את הפלסטיק?! למיטב ידיעתי הבובות המקוריות חלקות כמעט לחלוטין מלבד הכתוביות של זכויות היוצרים.






כן, יש לה קו מגעיל לאורך כל הרגל, ואפילו לא מדובר ברגלי גומי. למען האמת הוא לא כזה נוראי. הייתי שמחה אם לכפות הרגליים שלה היו פרטים יותר ברורים.






רציתי להראות את הידיים שלה (מהידיים הכי יפות שראיתי לבובה, מלבד אלה של אוור אפטר היי ומונסטר היי) וגם את הקוים המגעילים ההם, יותר בולטים מאלה של הרגליים ואפילו יש לה שאריות פלסטיק מגעילות בידיים עצמן; לא גרוע כמו של לוטי, אך לא חלק כמו של מונסטר היי :(.




















זמן השוואהD:


כפי שציינתי למעלה וינטג' סקיפר, כלומר פרנצ'סקה אמורה להיות בסביבות גילאי 9-10. לכן החלטתי להשוות אותה לבובה שגם אמורה לייצג גילאים אלה, לוטי (החלטתי לשים לה פלסטר איפה שהרגל שלה נשברה^^). לוטי ליד פרנצ'סקה נראית יותר כמו בת 6-7 בשל הפרשי הגובה. פרנצ'סקה ליד לוטי וגם כשלעצמה נראית לי בגילאי 12-13, שזה דרך אגב, בעיני לפחות, גיל מעולה לבובה בשל האופציה להלביש אותה בבגדים ילדותיים וגם בבגדים בעלי מראה בוגר יותר.













לאחר זמן מה, שמתי לב שיש דימיון מסוים בין פרנצ'סקה למידג' (הראש המפוסל של מידג' החדשה הוא למעשה ראש של דמות בשם סטפי שיצאה בשנת 1972 ועד היום יש לו שימוש. למידג' המקורית היה ראש אחר. אני מעדיפה את של סטפי.) , הן נראות כמו קרובות משפחה רחוקות^^.







מימין לשמאל: סקיפר הנוכחית, סקיפר מ-2010, סקיפר הנערה מ-1997 שאשכרה נראית כמו ברבי רק עם פרופורציות נורמליות, סקיפר מתחילת שנות ה-90, סקיפר משנות ה-80, סקיפר מסוף שנות ה-70/תחילת שנות ה-80, השאר הן סקיפריות משנות ה-60 עד תחילת שנות ה-70.

הנה תמונה שמצאתי בפליקר המראה את כל הסיקפריות מהתקופות השונות. בדומה לברבי שהשתנתה רבות במהלך השנים כך גם סקיפר. ללא ספק הסקיפר הכי מוצלחת וחמודה היא הסקיפר המקורית! הייתי רוצה שיחזרו למכור אותה מחדש כחלק מהקו הרגיל של הפליי-ליין (קו לילדות) ואת הברביות המקוריות, אם כי לא בלבוש תקופתנו אנו (אוי לא! סקיפר החמודה והתמימה לבושה בסקיני ג'ינס><!).









ארטיקולציה או אי ארטיקולציה:/


במונחים של היום לפרנצ'סקה יש ארטיקולציה של גוש פלסטיק:(. יש לה 5 חיבורים סיבוביים: בצוואר, בכתפיים ובירכיים. בזמן שחיכיתי למשלוח ניסיתי לברר אם יש לה רגלי גומי או רגלי פלסטיק קשיח, לא הצלחתי לדלות על כך מידע ולצערי הרב תקוותי התבדו יש לה רגלי פלסטיק קשיח:(. מה שהכי מבאס שהחיבור הסיבובי שלה ברגליים לא עובד עד הסוף, אפילו אי אפשר להושיב אותה ישיבה ישרה בזוית של 90 מעלות, כל שכן שפאגט קדמי. אם הייתה לה ארטיקולציה דומה לשל לוטי (פלוס היכולת להזיז את הראש לכל כיוון ולבצע את שני סוגי השפאגטים), היא כנראה הייתה בובת האופנה האהובה עליי ביותר ואולי אפילו הצעצוע האהוב עליי ביותר. כן, עד כדי כך רמת ארטיקולציה יכולה להשפיע על אהבתי לצעצוע. כשם שכתבתי פעמים רבות, הברביות המקוריות (של שנות ה-50-70) היו מושלמות, אלמלא הארטיקולציה העלובה שלהם. פרנצ'סקה מרגישה לי יותר כמו פסל יפה עם שיער שאני יכולה להחליף לו בגדים מאשר צעצוע.







תמונת השוואהD:


מימין לשמאל: לורנה מק'נזי ממונסטר היי, ברבי מורה מתחילת שנות האלפיים המכונה על ידי כבר רפאלי בשל הדימיוןP:, לוטי, פרנצ'סקה*-* ופפר פרסונס מפינקי קופר^^.







לסיכום, בהחלט היה מהנה לעשות ביקורת על הבובה הנפלאה הזאת מחד גיסא ומאידך גיסא היה מדכא לראות עד כמה ירדה האיכות של בובות אופנה לילדות מסוף שנות ה-70* (כן, פעם תיקי בד היו סטנדרט קבוע. ראיתי סט אחד של ברבי משנות ה-60 שנמכר עם קנקן תה וספלים ממתכת;_; ) ואף בובות אספנים לא מגיעות תמיד לאיכות הזאת. אני חושבת שסקיפר הזאת יכולה להיות מתנה מעולה לבת מצווה, רוב הבנות בגיל 12 מפסיקות לשחק עם צעצועים ומכיוון ולסקיפר יש גם ערך אספני, בנות יכולות גם להעריך אותה לאחר שהן מפסיקות לחלוטין לשחק עם צעצועים. אני הייתי שמחה לקבל אותה בתור מתנה לבת מצווה או לכל יום  הולדת או אפילו סתם ככה;). פרנצ'סקה (סקיפר) יצאה בשנת 2014 כאשר יש שתי גרסאות; הגרסא שלי בצבע שיער חום כהה (ברונט) והגרסה הבלונדינית הארית (הגרסה הזאת יצאה לפני כן ואזלה מהר. כיום היא עולה פי שתיים ומעלה מהמחיר המקורי.) אני ממליצה לקנות את הגרסה של הברונט (לשם שינוי הגזענות משתלמת) ומהר. לאחרונה ראיתי אותה במחיר של 35$ ( המחיר המקורי הוא 40$, גם סביר) באמזון דרך המשלוח של הפריים (כלומר של אמזון). ייתכן והיא נגמרה עד פרסום הביקורת. איחולי הצלחה לכל מי שמנסה לצוד אותה, שווה בהחלט כל דולר (אל תקנו מעל 40$).




Barbie Collector 50th Anniversary Brunette Skipper Doll
חברה/ יצרן: Mattel
שנה: 2014
מחיר: 240 ש"ח (הבובה עצמה עלתה לי 115 ש" ואילו המשלוח עלה לי יותר מהבובה עצמה! 126 ש"ח כי קניתי דרך חנות עצמאית ולא דרך אמזון או חנות שמשתמשת בשירותי המשלוחים של אמזון. מאז למדתי את הלקח)



בונוס

פרנצ'סקה מלטפת את פיסטאצ'יו, החד קרן המיניאטוריD:




*בובות ברבי יוצרו ביפן עד לאותה תקופה בערך. הרבה אנשים כיום מתלוננים על הניצול של עובדים בסין ומאשימים רק את המערב. אף אחד לא לוקח בחשבון את העובדה שסין נשלטת ע"י משטר סוציאליסטי-דיקטטורי. אם המערב היה ממשיך להחרים את הסין כמו את ברית המועצות, ככל הנראה המשטר היה נופל.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה