יום שישי, 4 בספטמבר 2015

SDDC 2015 - רשמים וביקורות


SDDC 2015 - רשמים וביקורות 


מדי שנה נערך כנס הגיקים הגדול בעולם בסן דייגו בחודשי הקיץ, ובין היתר מוצגים שם צעצועים חדשים שעומדים לצאת, לרוב צעצועי אספנים וגם צעצועי ילדים במקצת. כל שנה אני מצפה לאירוע הזה בקוצר רוח, על אף שאיני נוכחת בו. לצערי הרב sdcc  (סאן דיאגו קומיק קון) השנה היה מאכזב ביותר. אמנם הייתי עדה לסימנים מבשרי רעות; הצעצועים במהדורה מוגבלת ל-sddc היו עלובים, ולמרות זאת, לא תיארתי לעצמי שהוא יהיה כל כך מעפאן. בכל זאת היו כמה דברים מעניינים ומפתיעים, כפי שאתאר בהמשך.

תחילה אדון בצעצועים של NECA. יש לי צעצוע אחד שלהם; מיכלאנג'לו מהקומיקס המקורי של צבי נינג'ה, הוא שברירי במקצת, אבל אני עדיין מרוצה ממנו. חברת neca ידועה בעיקר בזכות הפיסול הריאליסטי ומלא הפרטים. הם עושים צעצועים ממגוון סדרות וסרטים. בתקופה האחרונה הם עושים בעיקר צעצועים מהסרטים של גרמלינים, הנוסע השמיני והטורף. אני לא מחבבת את העיצוב של הטורף, מאחר והוא נראה יותר כמו אדם בתחפושת עם מסכה מאשר חייזר. לעומת זאת, מאוד הערכתי את העיצוב של החייזר מהנוסע השמיני, עד שנטחן עד דק; חברות נוספות מלבד Neca כמו kaido revoltech ן-bandai s.h. figurearts הוציאו גרסאות לחייזר. על מנת ל"גוון" neca התחילו לייצר גם גרסאות של הדמויות האנושיות מהסרטים של הנוסע השמיני. כמו כן, הם התחילו לייצר צעצועים משליחות קטלנית ונצפו צעצועים שמבוססים על דמויות ממשחקי וידיאו. התאכזבתי מהמיצג של neca, הוא היה צפוי ומשמים. חבל שהם לא עשו צעצועים למקס הזועם: כביש הזעם, אני חושבת שזה היה תפור עליהם. זה היה יכול מגניב בעליל להשיג צעצוע של פיוריסיה עם היד המכאנית שלה, וכלי רכב עם נוקס ושקית הדם שלו, מקס. בנוסף לכך הייתי שמחה אם הם היו מוציאים צעצועים של דינוזאורים מהסרט החדש של עולם היורה, הם היו עושים דינוזאורים מחוספסים עם ארטיקולציה מעולה, להבדיל מ-hasbro שפישלו; דינוזאורים עם מינימום ארטיקולציה וגימיקים גרועים.

   טורף

חייזר

טורף בצבעים אחרים

עוד חייזרים

בת אדם מ"הנוסע השמיני", סרט שבו מופיעים גם חייזרים

אסטה לה ויסטה מקוריות!










four horsemen ידועים בעיקר בזכות העיצוב ל-mutoc (מאסטרס אוף דה יוניברס קלאסיקס) של חברת mattel (לא משהו שהייתי מתגאה בו וארחיב זאת באמשיך כשאגיע אליהם). המיצג שלהם הורכב מ-3 קווים שונים; MYTHIC LEGION GOTHITROPOLIS, POWER LORDS.  גות'יטרופוליס ופאוור לורדס הופיעו גם ב-sdcc של שנה שעברה, 2014. גות'יטרופוליס הוא קו של דמויות פעולה מורבידיות, ידוע בעיקר בזכות אבירי ציפורים עם מבנה גוף אנושי משהו. אני לא מחבבת את הקו הזה, הוא רפטטיבי ומשמים, כלומר לכל הדמויות יש בסיס זהה כאשר יש ראש אחר של חיה/ציפור. מקו של אספנים מבוגרים אני מצפה לגיוון רב יותר ולא לשינויים קלים בתבנית/פיסול כדי ליצור דמות חדשה כביכול.  פאוור לורדס, בדומה ל-mutoc מהווה חידוש לקו צעצועים משנות ה-80, הו, היצירתיות של צעצועי שנות ה-80. במקור פאוור לורדס היה קו צעצועים לילדים (פעם לאנשים מבוגרים היה עבודה) בסגנון מד"ב כאשר לכל דמות יש גימיק פעולה מיוחד, לדמות הראשית הייתה יכולת להפוך מאדם לחייזר ע"י סיבוב בלחיצת כפתור (צד אחד של הפלג גוף העליון היה אנושי והשני היה חייזרי). וכמובן שהגרסא המחודשת נטולת גימיקים וכיף לשם האסטתיקה והפלצנות של צעצועי אספנים. לצעצועים של הפאוור לורדס יש רק מפרקים יחידים ולא כפולים, מה שתורם עוד לתחושה המבאסת של הקו הזה (רמת הארטיקולציה זהה פחות או יותר לזה של הקו המקורי, העיקר לבטל את הגימיקים). אני באופן אישי הייתי מעדיפה להשיג את הצעצועים המקוריים, מאשר אלו. איני מבינה את המבוגרים שקונים את הצעצועים של הקו הזה בגלל הנוסטלגיה, מאחר והצעצועים האלה לא באמת מזכירים את הקו המקורי שהיה פי כמה יותר כיפי וזול. הסדרה האחרונה היא מית'יק ליג'ין שאותה דווקא אהבתי. מדובר בסדרת צעצועים שמבוססת על ז'אנר פנטזיה. בסדרה זו מופיעים אבירים שונים שמבוססים על גזעים השונים בפנטזיה ודמויות מיתולוגיות, כמו כן יש טרול ענק שאיננו אביר (הוא לא מזיז הרבה). על אף שבמיצג ב-sdcc  הדמויות לא היו צבועות, הן נראו נפלא,  המינטואור והגמד הם המועדפים עליי. דבר נוסף שעליי לציין לגבי הסדרה הזו, הוא שהיא מומנה בעזרת קיקסטארטר, ולעניות דעתי, זה די חוצפה מצד חברה מבוססת לדרוש מההמונים שיממנו עבורה פרויקט במקום לקחת סיכון, על אף שהיא חברה קטנה.



אותה ציפור בגישה כל כך שונה, איזה אבסורד

הנוסטלגיה...

למבוגרים לא מגיע ליהנות, לכן ייצרנו עבורם צעצועים נטולי כיף.















בכנסים של השנים האחרונות הצטרפו חברת לגו ומגה בלוקס לכנס, דבר די מפתיע לאור העובדה שעד כה החברות היחידות שעשו פליי ליניים חוץ מצעצועים לאספנים היו מאטל והסברו. כעת גם לגו ומגה בלוקס מייצרים צעצועים שמבוססים על סדרות/סרטים/משחקי וידיאו של מבוגרים, צעצועים אלה מיוצרים כצעצועי פליי לין כך שגם ילדים יכולים ליהנות מהם. אני תוהה אם עוד חברות יצטרפו למגמה הזו.

מגה בלוקס הציגו 6 סדרות שונות של צעצועים; בובספוג, קול אוף דיוטי, הלו, מיניונים. יתרה מזאת מאסטרס אוף דה יוניברס ומונסטר היי, שלמעשה הופיעו במיצג של חברת מאטל, אך מאחר והם מיוצרים ע"י מגה בלוקס, אכלול אותם כאן. במיצג של האלו הופיעו בעיקר דמויות של חיילים וחייזרים, וגם שתי חלליות ורובוט שככל הנראה מופעל ע"י טייס, כלומר יותר צעצועים מאשר פלייסטים (playsets). אני מאוד אוהבת את הקו של האלו, למרות שלא שיחקתי במשחק הוידאו מעולם. יש לו עיצובי דמויות נהדרים. במיצג נמצא מלבן שקוף עם דמיות שונות שמסודרות שם, אני מניחה שמדובר בסדרה נוספת של שקיות הפתעה. עד לא מזמן נמכרו בארץ שקיות הפתעה ולצערי הרב, הפסיקו לייבא אותם (תקוללו חנויות צעצועים כושלות בארצי!). קול אוף דיוטי הוא קו חדש יחסית של מגה בלוקס, גם כן מבוסס על משחק וידאו. במיצג מופיעים 3 פלייסטים; מטוס קרב עם חיילים, מסעדה (diner) המוקפת בזומבים וטנק עם חיילים. הפלייסטים נראים נחמד אם כי לא משוכללים. אני חושבת שהיה יותר חכם ליצור פלייסטים שבהם נמצאים הזומבים והחיילים יחד, על מנת ליצור אופציות מעניינות יותר למשחק. בדומה למרבית הסדרות של מגה בלוקס גם לקול אוף דיוטי יש דמויות הנמכרות בשקיות הפתעה. יש שם מגוון רחב של דמויות מעניינות שהייתי רוצה, בעיקר כל החיילים עם מסכות אב"כ ומה שנראה כאסטרונאוט קטנטן*-*. אני מקווה שיביאו אותם לארץ, למרות שלא נראה שיעשו זאת:(. אין הרבה דברים במיצג של בובספוג; בית האננס של בוב ספוג, הבית של סקווידויד, ושוב דמויות לשקיות הפתעה^^! בין הדמויות השונות בשקית ההפתעה נמצא בובספוג אוחז בקשת בענן, כמו במם המפורסם, יכול להיות שאנסה להשיג אותו. מגה בלוקס גם ייצרו צעצועים ללהיט הגדול של הקיץ, לא הקול בראש כי זה יהיה מגניב, אלא למיניונים>_>. אמנם המיניונים לא הכי מעניינים אותי, אך הצעצועים שמגה בלוקס עשו להם אינם רעים. יש שלושה פלייסטים שונים ודמויות הנמכרות בשקיות הפתעה. אם אני אתקל באחת אולי אני אקנה. במאסטרס אוף דה יוניבריס הייתה דמות קטנה של הי-מן רכוב על חתול והטירה גולגולת-אפורה. מיצג לא רע מחברה שנחשבית די שולית בכנס. אחרון חביב הוא הקו של מונסטר היי. בקו של מונסטר היי מופיעים 5 סטים; חדר של דרקולרה, חדר של פרנקי, חדר של קליאו, מכונית של קלאודין, מסיבת גן בבית קברות:/, ואחרון אחרון חביב המעבדה של גוליה שהוא הסט הכי מוצלח בעיני. הופיעו דמויות נוספות שנמכרו בנפרד.

היילו


קול אוף דיוטי



בובספוג


מונסטר היי



הי-מן








המיצג של לגו לא היה מעניין כפי שצפיתי מהצעצועים במהדורה מוגבלת. היו צעצועים של דמויות ממארוול, די.סי., נינג'ה גו, מיקסלס, מיינקארפט, תוכנית הסיטקום תיאוריית המפץ הגדול ומלחמת ה-לא אכפת ממסדרת הסרטים המטופשת הזאת שכל העולם צפה בה. בין הדברים הבודדים שמצאו חן בעיני היה מעין מיני פלייסט של נ'ינג'ות רפאים מרושעות, דמות קטנה ממיקסלס שנראית כמו טירה וסט של הנבל פינגווין מבאטמן עם מה שאמור להיראות כמו מתקן מפחיד בפארק שעשועים, והוא למעשה מתקן חמוד של גלגל עם תאי נוסעים בצורת ברווזים:/.















3A היא חברת צעצועי אספנים ביזארית שלאחרונה צוברת פופלריות. הם עושים בעיקר בובות פעולה (אפשר להלביש ולהחליף להם בגדים, אך אופי המשחק מותאם יותר לזה של דמויות פעולה, כלומר קרבות ואקשן^^) בדומה ל-Hot toys ו-Medicom. יש לצעצועים שלהם סגנון עיצוב ייחודי, הוא מזכיר את הגורילז ובעל מראה פוסט אפוקלופטי. אני מאוד אוהבת את הצעצועים שלהם, הם מענייינים ומגניבים, אני מקווה שיום אחד אשיג צעצוע שלהם. במיצג שלהם ב-SDCC היה כמה קוים שהם מקוריים שלהם/מקומיקסים בבעלותם - Tomorrow Kings, 2000 AD,WWR, 3AGo, Isobelle Pascha.  בנוסף לכך היו צעצועים מסדרות Bravest Warriors ו- Bee and PuppyCat, אלה סדרות מצוירות שמשודרות באינטרנט דרך יוטיוב (אני ממליצה לכם לראות את Bravest Warriors). החברה 3A שיתפה פעולה עם טאקרה טומי ויצרה גרסאות חדשות ומגניבות לקו הצעצועים הקלאסי מיקרומן. הם גם קיבלו רישיונות לצעצועים ממארוול, ועיצבו את הדמויות המפורסמות משם כגון ספיידרמן ואיירון מן בסגנון שלהם. לעניות דעתי זה הרבה יותר מוצלח ומעניין מאשר ההעתקים המדויקים של הוט טויס. ואחרון לא חביב הם גם עשו צעצועים בהשראת הדבר הכי לא מקורי בהיסטוריה: stormtrooper, או כמו שאני מגדירה את זה boredomtrooper.  סך הכל מאוד נהניתי מהמיצג שלהם.




WWR


2000 AD

Tomorrow Kings

 Bee and PuppyCat


Bravest Warriors

Isobelle Pascha

מיקרומן










DC Collectibles, כשמה כן היא, החברה שמייצרת דמויות פעולה של אספנים מ-DC וכמה פסלים/גושי פלסטיק. לצערי הרב, לדי.סי. אין כמעט דמויות פעולה איכותיות ונגישות. בניגוד למארוול שרוב הצעצועים שלהם מיוצרים ע"י האסברו, הם לא מצליחים לספק את הסחורה. אני אתמקד רק על הקו היחידי שמעניין אותי והוא באטמן הסדרה המצוירת (BTAS), אותה סדרה שבזכותה באטמן הפך לאחד מגיבורי העל האהובים ביותר ועד היום הסדרה נחשבת לאחת הגרסאות הכי מוצלחות לבאטמן. הקו יצא לא מזמן, בכנס של שנה-שנתיים שעברו, כמדומני. הקו אמור להכיל את כל הדמויות מהסדרה כולל שני העיצובים  השונים שהיו לדמויות בסדרה (אחרי שתי עונות, יצאה עונה שלישית בשם ההרפתקאות החדשות של באטמן, שם עיצבו מחדש את הדמויות). דמויות הפעולה הורכבו ממפרקים לא כפולים על מנת לשמר את מראה הסגנון של  ברוס טים (היוצר והאחראי לעיצוב הדמויות בסדרה). הדמויות שהופיעו במיצג היו הדחליל (בגרסה החדשה), הכובען המטורף, זאטנה, רס אל גול, המפקח גורדון (גרסה ישנה), נייטוינג, מר פריז (גרסה חדשה), עטלף-איש, באטמן (גרסה ישנה), הפנטום, פנגווין (גרסה ישנה), ביין (גרסה חדשה), איש החידות (Riddler) בגרסה ישנה, קלאריון הילד המכשף , השד אטריגן ועוד. המפקח גורדון דומה לעיצוב שלו בסדרה, לעומת זאת נייטוינג, קלאריון ואטריגן לא דומים מספיק. הם ממש פיספסו בקלאריון ואטריגן; קלאריון נראה צעיר מדי ומתחת לעיניים שלו יש יותר מדי צבע שחור, הפנים שלו צרות ממה שצריך. לאטריגן יש  אוזניים קטנות והעיניים שלו ענקיות מדי (צריך שיהיה יותר צבע אדום ורק קצת צבע שחור). ממש חבל כי דווקא רציתי אותם. המיצג נחמד.
















אוקטובר טויס היא חברת צעצועים קטנה ועצמאית, הם מייצרים דמויות פעולה ופסלונים קטנים^^. היה להם מיצג קטן ב-SDCC של דמויות פעולה מסדרה מצוירת ישנה הנקראת Skeleton Warriors. הם השיגו מימון לקו הזה בעזרת קיקסטארטר. אני חושבת שדמויות הפעולה האלו ממש נחמדות, לאחרונה דמויות פעולה של שלדי אדם נהיו נפוצות. זה מאוד משמח אותי כי אני אוהבת דגמי שלדים, זה מגניב ומורבידי^^. 
















החברה שהכי הפתיעה אותי השנה ולטובה, הייתה טוינאמי. זוכרים שמכרו בארץ פסלים מעפנים של הדמויות מאינויאשה שבקושי הזיזו משהו(מודה באשמה יש לי שניים מהם; קיקיו וקגומה-_-)? אז אותה חברה, אמנם לא למדה לעשות ארטיקוליציה, אך היא מצאה חברה שכן יודעתD:! טוינאמי משמשים כמשווק של חברת צעצועים הנקראת Ori toy. הם יצרו דמויות פעולה קטנות עם מפרקים כפולים!  דמויות אלה , הם במקור ממשחק וידיאו הנקרא גשם חומצי (acid rain). כל הדמויות הן חיילים עם מסכות אב"כ*-*! יש גם כלי רכב מגניבים כמו רובוטים שנשלטים ע"י טייס. יצאה מהדורה מוגבלת לכנס בהשראת פסלוני החיילים הירוקים, כמוה אלה שהיו בטוי סטורי. זה מגניב בעליל ואני מכריזה  רשמית שזה מהדורה המוגבלת הכי טובה השנה אם לא בין הטובות שיצאו אי פעם ב-SDCC. ממה שבדקתי הדמויות עולות בסביבות 22-30$ שזה יקר במקצת, לעומת זאת כלי הרכב עולים בסביבות 80-140$ שזה כבר מוגזם לדעתי. בכל מקרה אני אוהבת את העיצוב שלהם, כיף להסתכל עליהם, יש להם תחושה מאוד "צעצועית"^^.



















Playmates, אוה Playmates, אין לי מילים לתאר עד כמה אני מעוצבנת עליכם. ב-SDCC של שנה שעברה פליימייטס הציגו דגמים/אב טיפוסים לקראנג ולשרדר של הקו הקלאסי (קו לאספנים שמבוסס על הסדרה הראשונה מ-1987), ומאז לא נצפתה שום התקדמות. הם נשאלו על כך בכנס ואמרו שיש עיכוב (הם אמרו את זה גם ב-Toy Fair NYC) ושכנראה הם יעצבו דגמים חדשים ובמילים אחרות רימינו אתכם כשאמרנו שאם המכירות של הצבים, ביבופ ורוקסטדי יצליחו אז נוסיף עוד דמויות, שוב פעם ביזבזתם כסף על קו אספנים של צבי נינג'ה שמעולם לא הושלם (neca ייצרו קו לקומיקס, אך פליימייטס לקחו מהם את רישיון>_>), מוהאהאהא! למרות התקווה האפסית אני מקווה שבכל זאת יוציאו את קראנג  ושרדר;_;. כמו כן לפליימייטס לא היה אפילו מיצג-_-, במקום זאת הם הראו במצגת צעצועים שעומדים לצאת של הפליי ליין (גם ככה מבוגרים קונים אותו, אז למה להם להשקיע בקו של אספנים><?!) מהסדרה החדשה. שני הצעצועים העיקריים שרציתי משם הם טרייסרטופ ממימד X, ועוד גרסה צ'יבית שלו מהקו של Half Shell heroes (קו שמיועד לילדים קטנים יותר מגיל 3 ומעלה) שמקבלים איתה רובוט של דינוזואור גדול מסוג רפטור^^. פליימיטס היו כושלים בעליל השנה-_-.









וכעת נסיים בחברות הצעצועים הגדולות והמבוססות ביותר בכנס- הסברו ומאטל. הן חברות הותיקות ביותר בכנס שמייצרות צעצועים הן לילדים והן לאספנים. במקרה של הסברו, אני חושבת שאפשר לומר ששוק האספנים שלהם כמעט זהה בגודלו לשוק צעצועי הילדים. נתחיל בהסברו.

המיצג של הסברו היה סביר, לא היו שם צעצועים יצירתיים ויוצאים מן הכלל שהלהיבו אותי במיוחד. ייאמר לזכותם שרוב הצעצועים במהדורה מוגבלת לכנס היו טובים- סימן טוב לבאות. הסדרה האחרונה שיצאה לרובוטריקים, רובוטריקים: רובוטים במסווה (Transformers: Robots in Disguise) נראית כמו שילוב של הרובטריקים המצויר (Transformers Animated) ורובוטריקים פריים (Transformers Prime) מבחינת סגנון. אני לא אוהבת את העיצוב החדש שנעשה להם, במיוחד לבאמבלבי; הוא נראה בוגר מדי ולא חמוד כפי שהוא היה עד כה בכל הסדרות:(. לכן הצעצועים שלהם לא טובים, אם כי הדמות של דריפט מגניבה, יש לו מראה של סמוראי. בנוסף לכך אני מרגישה שהידיים של חלק מהדמויות קטנות מדי ולא נראות קשוחות. בין היתר היו שם מעין רובוטריקים קטנים להרכבה שהופכים לכדור/עיגול, זה היה חמוד^^.  כמובן שהופיעו גם צעצועים מהמאסטרפיס (קו אספנים שמבוסס על הסדרה המקורית משנות-80). אני לא מכירה מספיק את הסדרה המקורית מאחר ונולדתי בשנות ה-90, אך אין לי צורך להשלים את סדרת המסחרה הזאת; כל הסדרות של הרובוטריקים נועדו למכור צעצועים ולכן אני לא רואה אותם, אלא מעריכה את הצעצועים בלבד. הייתי שמחה אם היה לי מאסטרפיס של סאונדוייב, הקלטת בצורת פנתר וסטארסקרים, אני יכולה לחלום*-*!
ומסדרת מסחרה אחת למסחרה אחרת: הפוני הקטן שלי. דווקא אהבתי את הסדרה החדשה עד העונה השלישית*ספוילר:טווילט הפכה לנסיכה. כך שהיא אליקורן כמו סלסטיה-_-*, הם העיפו את לורן פאוסט שהפיקה את הסדרה כדי לא להיות מוגבלים ביצירת דמויות מיותרות למכירה ובייחוד הזוועה הידועה בתור אקווסטריה גירלס שם כל הפונים אנושיים משהו*מקיאה* (כדי להתחרות במונסטר היי). המהדורה מוגבלת של פינקי פיי בתחפושת תרנגולת (מהפרקים הראשונים של הסדרה), הייתה נהדרת, אבל אני לא מתכוונת לתמוך יותר בגועל נפש הזה, אני מסתפקת בריינבו דאש, פינקי פיי ופאלטרשיי שהשגתי.
 המותג כוח מחץ שלא מצליח להתרומם, כי לצערי הרב כמעט תמיד צריך סרט/סדרה/משחק וידיאו כדי לקדם צעצועים, במקום ליהנות מהעיצוב כשלעצמו הופיע בתצוגה של הסברו. כצפוי אהבתי את חיילי קוברה ובמיוחד החיילים עם מסכת האב"כ (אחד הדברים המגניבים ביותר שהעולם יכול להציע!) וגם חייל אינדיאני לבוש ב-5 שכבות של גזענותD:!
הייתה שם פינה של מארוול, העסק הכי רווחי כרגע של הסברו. נתחיל בצעצועי אספנים שם; ג'אגרנאט נראה מגניב, אך אני חוששת שמדובר בדמות שבונים (Build a Figure ) ע"י קניית סדרה שלמה של דמויות><.  עוד צעצוע אספנים שהתחבב עליי היה דמות של בת שנקראת הלה (Hela), היא הייתה חלק ממארז אספנים מוגבל לכנס, על אף שאיני מכירה את המקור שלה, היא ממש מגניבה; היא שרירית ויש לה לבוש מלא, קרניים וחרב*-*!  מהדורה מוגבלת נוספת הייתה מארז של שומרי גלקסיה בגרסת הקומיקס, היא עשויה טוב מאוד, אבל לא מוצאת חן בעיני באופן אישי. בין צעצועי הילדים היו פסלונים קטנים ודמויות פעולה בגודל של קן מברבי עם תזוזה עלובה ביותר, היו צריכים להמיס אותם וליצור צעצועים נורמלים מחדש><! היו גם כמה דמויות ממארוול ודינוזאורים מעולם היורה בקו של hero mashers, קו פליי ליין שמאפשר לפרק ולחבר חלקים שונים של דמויות, אם לא די בזה יש להם ארטיקולציה מעולה! ולבסוף היה גם תצוגה של צעצועים ממלחמת ה- פלנטות הנדושות, מעתה והלאה אשתמש בתמונתו של הסוכן ח' בכל פעם שאצטרך להזכיר את הדבר האיום הזה.













5 שכבות של גזענות!




 בכמות הפלסטיק הזאת של הגושים האלה, היה אפשר להכין 9 דמויות פעולה עם ארטיקולציה טובה ו-15 צעצועים קטנים עם ארטיקולציה זהה.





הסוכן ח'! נעים להכיר.



חברת מאטל בין המאכזבות הגדולות של הכנס:/.... נתחיל במאסטרס אוף דה יוניברס קלאסיקס (MOTUC), קו אספנים שמבוסס על צעצועי ילדים שנעשו לסדרה הי-מן בשנות השמונים. כפי שציינתי לעיל' אני לא אוהבת במיוחד את הקו הזה, בגלל שיש לו את אחד המפרקים הכי מכוערים שראיתי, ואפילו לא מדובר במפרק כפול, אלא בודד. במקום שהירך יגיע עד לברך והשוק תהיה חלק נפרד כמו ברוב המקרים של חיבורים יחידים, יש חתך מגעיל באמצע הברך ומראה לא חלק עם שקע באמצע כאשר עושים בו שימוש. מדי פעם יוצאים בקו הזה צעצועים מעניינים בעיקר אלו ששימרו את הגימיקים שהיו בצעצועי הילדים המקוריים^^! הדמויות שאהבתי בכנס היו squeeeze- איש נחש עם ידיים ארוכות מגומי שניתן לכופף (יש בפנים חוט מתכת) כמו הצעצוע המקורי, multibot-  למעשה מורכב משני רובוטים שמחוברים יחדיו בצורה משונה ואפשר להפריד אותם לחלוטין או ליצור הרכבים שונים ומוזרים, שחזור מעולה של הגימיק המקורי ומעבר לכך ולבסוף king chooblah שנראה כמו מכשף יטי-זאב.  בעקבות הצלחה של הקו הזה מאטל החליטו להוציא קו של חתולי הרעם כאשר הגוף של הדמויות בהי-מן מהווה בסיס. זה נראה ממש גרוע, מעבר לעובדה שהמפרקים מכוערים לדמויות יש מבנה גוף של גוץ ואין בינו לבין הצעצועים המקוריים/הסדרה שום דימיון. כשפנת'רו שלי יצא, בנדאי הוציאו גם גרסאות של דמויות פעולה לסדרה המקורית, לא רק שהם נראו פי כמה וכמה יותר דומים, גם היו להם מפרקים כפולים עם מראה אסתטי. אני בטוחה שכמה מבוגרים פאריירים יפלו למלכודת הנוסטלגיה ויקנו את הכונפים האלה. דבר נוסף ששכחתי לציין לגבי הי-מן; יצאה מהדורה מוגבלת של הדמויות מהסדרה בעיצוב דומה לצעצועי מלחמת הכוכבים המקוריים של kenner (חברת בת של הסברו, נסגרה). זה נראה מגניב וכיפי, בין הדברים הבודדים שמאטל עשו כראוי בכנס.
למטאל יש רישיון לדמויות מ-DC, עדיין, לצערי הרב. בדומה להי-מן הם השתמשו באותו סוג מכוער של מפרקים. קו האספנים שלהם שהיה אמור להתחרות עם זה של מארוול מהסברו נכשל לחלוטין. הם הוציאו מהדורת אספנים לכנס של סופרמן ובאטמן מהסרט החדש, באטמן נגד סופרמן, ואלוהים אדירים עד כמה הם נראים גרוע...מתי הסברו יקבלו את הרישיון לדמויות מדיסי?! או אפילו סתם חברה שמסוגלת ליצור דמויות פעולה טובות במחירים סבירים?!  בנוסף לכך יצאה ברבי של וונדר-וומן עם מפרקים כפולים בזרועות(הברבי הראשונה עם מפרקים כפולים*-*!) והיא נראית יותר טוב מכל גושי הפלסטיק שלידה שאמורים להיות דמויות קומיקס.
בין הדברים המגניבים הבודדים שמטאל הציגו, היה ערכות לבניית מתאגרף מ-WWE שאפשר להשתמש בחלקים שונים מדמויות אחרות וליצור דמות משלך, גם הוציאו רכב מינאטורי מחזרה לעתיד עם חלקים רבים כחלק מקו של hotwheels לכל מיני רכבים מפורסמים מסדרות/ סרטים. הקוים האחרונים שאדון עליהם; מונסטר היי ואבראפטר היי. המיצג שלהם היה מאכזב לאור העובדה שלא היו שום חידושים, הדליפו באינטרנט לפני הכנס בובות שאמורות לצאת. מעבר לכך הם לא הראו את כל הבובות. המהדורה המוגבלת שיצאה הפעם למונסטר היי הייתה מגניבה; גרסא סגולה של הג'ינית ג'יג'י גארנט עם זנב להחלפה וערפד לבוש בבגדים היסטוריים/קלאסיים^^.





המהדורה המוגבלת בהשראת קנר

מישהו צריך לאזן את האיזכורים למלחמת ה...וזה הוא הסוכן ח'!


כן, הם כל כך גרועים שאפילו הפרומו שלהם נראה זוועה.

חדש ממאטל! סט של סופרמן ובאטמן חווילים!

מי נתן לכם רישיון לפסל?!




אני לא נכה, אני בתולת יםD:!

סוף סוף, בובת אופנה של תאומות סיאמיותXD!








לסיכום, SDCC השנה היה מתחת לכל ביקורת בהשוואה לשנים קודמות. בעוד שבכל שנה אני מקווה לזכות בכרטיס חינם לכנס, אם הייתי זוכה השנה- הייתי מקללת את המזל שלי. היו עוד חברות רבות שהציגו בכנס, אך הם לא עניינו אותי ואי אפשר לסקר את כולם. רוב הצעצועים בכנס היו בנאליים עד כדי משעממים, רק מעטים היו יצירתיים ויצאו מן הכלל. אני מתכוונת להוריד את סף הציפיות שלי כמעט לחלוטין מהכנס של שנה הבאה. אני לא מוצאת שום סיבה לכך שהכנס היה כושל כל כך, כביכול החברות התארגנו רק ברגע האחרון/לא התאמצו, לפחות חלק מהם. נתראה בכנס הבא;ׂ).


נ.ב. התמונות לא שייכות לי, הן נלקחו מהאתרים הבאים: toy newsi, toyark, Michael's review of the week. התמונות של הצעצועים מצבי הנינג'ה נלקחו מסרטון שצולם ע"י Pixel Dan.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה