יום שבת, 18 ביוני 2016

ביקורת על סטרוברי שורטקייק



ביקורת על סטרוברי שורטקייק

קוראים יקרים, זוכרים שכתבתי בביקורת על הטוי פייר כי אינני מצליחה להשיג את תותית? ובכן לשמחתי הרבה סוף סוף התאפשר לשלוח אותה דרך השירות של אמזוןD:! סטוריברי שורטקייק הלוא היא אחת מהצעצועים הקלאסיים והידועים ביותר לכולם והיוותה חלק נכבד מ"תור הזהב" של הצעצועים בשנות השמונים. סטרוברי שורטקייק החלה את דרכה כדמות לכרטיסי לברכה (יוחזרו כרטיסי הברכה משנות השמונים, לאלתר!) בעקבות הפופולריות הרבה של הדמות חברת קנר ז"ל (Kenner - חברת צעצועים ידועה ואהובה, "נבלעה" ע"י הסברו בשנת 1991) יצרה זיכיון עבור הדמות ובעזרתה של המאיירת המקורית, מיוראיל פאהריון (שציירה את כרטיסי הברכה) עיצבו את בובת סמרטוט של תותית ובהמשך את הקו הקלאסי, כמובן. 






הבה נתחיל בקופסא





אני אוהבת את העיצוב של הקופסא, יש לה מראה וינטג'י על אף שהיא אינה העתק מדויק של הקופסא המקורית. היה קל למדי להוציא את תותית מהקופסא בהשוואה לרוב הקופסאות האיומות של בובות האופנה כיום. חששתי שאקבל קופסא מלוכלת כמו בביקורת הקודמת על לה לה לופסי גירלס, לשמחתי הרבה היא נקייה. מעוכה במקצת, אבל סבירה לחלוטין. כצפוי, אני מתכוונת לשמור את הקופסא.










וכעת לסטוריברי שורט קייק בכבודה ובעצמה!




סטרוברי שורטקייק היא ללא ספק אחת הבובות הכי חמודות שיש לי ובכלל אחת הבובות הכי חמודות אי פעם*-*! יש לה מראה כפרי ופשוט, היא לבושה בצבעים אופיינים לצעצועי בנות בשילוב עם צבעים שאינם כאלה (לשם שינוי ירוק הוא צבע יצירתי). הפרצוף שלה קרטוני ומינימליסטי עם חיוך שובה לב(:. אכן יש לה ריח נעים ומתוק^^ כפי שרבים תיארו. אחי ציין כי הריח שלה זהה לפטל שהיה שייך לבובת תינוק שלי כשהייתי קטנה. שמתי אותה באחד מתאי הכוורת בחדר שלי וכעת כל פעם שאני פותחת אותו, יש ריח נעים של סטרוברי שורטקייקD:. חבל שלא מוכרים מעין נוזל/תרסיס בבקבוק קטן של הריח הייחודי של סטרוברי, כך שאפשר לשים עליה בכל פעם שהריח שלה מתפוגג, משהו שוודאי יקרה בעתיד:(.

* בגרסת הוינטג' הבובה נמכרה גם עם מסרק, לא היה לו עיצוב מעניין במיוחד, איני מרגישה בחסרונו. 












תראו איזה קטנה היאD:! היא מכסה כמעט לחלוטין את הכף היד שלי, הגובה שלה הוא כ-15 ס"מ. אני אוהבת את הגודל שלה^^.









 תצלום תקריב של סטרוברי




הפרצוף של סטרוברי אינו העתק מדויק של המקורית; המיקום שלו נמוך יותר, עיניה (כולל הריסים) בהירות וקטנות יותר, יש לה סומק ורוד ועדין יותר במקום האדום הבולט והצביעה של הנמשים והפה כתומים יותר. יתר על כן, הפה קצת יותר מעוקל והנקודה במרכזו בולטת יותר. למען האמת, אני מעדיפה את  הפנים של הגרסה החדשה על פני הגרסה המקורית, הם נראות חמודות יותר וייחודיות יותר. כפי שאתם שמים לב אין לה גבות, לאף בובה מהקו המקורי לא היה.  הפרופיל של סטרוברי מוזר, בקושי רואים את תווי הפנים. לפחות הפרצוף שלה לא נראה כאילו הוא נמעך ע"י מחבת בדומה לזלפים.










השיער






השיער של סטרוברי מאוד נעים למגע וחלק, עם זאת הוא מאוד דליל, אפילו יותר משל לוטי:/ (לפחות השיער שלה קצר גם ככה, בניגוד ללוטי). ידעתי על כך מראש מתמונות של בובות וינטג' שראיתי, אך קיויתי שיהיה שיפור משמעותי יותר, לפחות הם גם צבעו את הקרקפת שלה. למרבה האכזבה, כמו בובות מודרניות רבות היום הכובע של סטרוברי היה מחובר לראש, אם כי לא לקרקפת אלא למצח במקום שמוסתר ע"י הפוני. זה קצת מבאס, אך עדיין הרבה יותר עדיף על פני המקרים הרגילים; בזכות המיקום הרחוק מהקרקפת, לא היה בעיה לגזור את חוטי הפלסטיק הארורים. תופתעו לדעת, קוראים יקרים, זה די מאתגר לסרק את השיער הקצר של סטרוברי מאחר וכל פעם שמסירים את הכובע שלה, הוא מתבלגן לגמריP:.












הבגדים






הבגדים של סטרוברי איכותיים, עשויים מבדים נעימים ותפורים היטב, אם כי כבר התחילו לצאת קצוות של חוטים מהשמלה. הבגדים של המהדורה החדשה שונים במקצת מגרסת הוינטג'; ההדפס על הסינר בשמלה יותר עבה וברור מאשר בשמלה המקורית שהיה לה מעין הצללה להדפס בצורה של קו לבן ליד התותים (הם גם קטנים יותר) והקוים הורודים המחוברים לריבועים הירוקים (הם גם קצרים וכהים יותר), כמו כן האיקסים הורודים היו דקים יותר. השמלה מחוברת באמצעות סקוץ' במקום חוט צהוב לקשירה והצווארון שלה גבוה יותר. הפסים של הטייטס החדש הרבה יותר עבים וכהים מהגרסה המקורית, בנוסף לכך ראיתי תלונה של מישהי שעשתה השוואה ואמרה כי הפסים בגרסה החדשה אינם תפורים בצורה מותאמת כך שהפסים יקבילו אחד לשני. ללא ספק אני מעדיפה את השמלה החדשה יותר, ההדפס שלה יותר יפה בעיני ואני מעדיפה את הסגירה בסקוץ' מאשר חוט:/. במקור חשבתי שהגרסת הוינטג' נסגרה באמצעות כפתורי טיק טק והסינר היה נפרד, נדמה כי הייתה זולה בהשוואה לבובות אחרות באותה תקופה. הטייטס החדש יותר מוצא חן בעיני, במקרה שלי הפסים אכן מקבילים אבל בצבעים המנוגדיםP:.








הכובע






 הכובע אף הוא שונה מהגרסה המקורית ואינו מהווה העתק מדויק; התותים המודפסים על הכובע יותר עבים בקצה והעלים שלהם עבים יותר, העיטור במרכז הכובע נראה פחות כמו תות מאשר הוינטג' וגם כהה יותר. קשה לי להחליט איזה מהם אני מעדיפה, מצד אחד העלים בהדפס המקורי והעיטור נראיום יותר מדויקים מאשר בגרסה החדשה ומצד השני בגרסה החדשה ההדפס  והעיטור בולטים יותר, כמו כן העיטור נראה מינימליסטי יותר. קיבלתי את הכובע עם מילוי של נייר מקומט, איני בטוחה אם גם כך היה בגרסת הוינטג'. החלטתי להשאיר אותו בשביל שהנפח של הכובע יישאר. חבל שהשוליים של הכובע לא מכילים פלסטיק קשיח, כך הצורה של הכובע הייתה יותר מדויקת וגם נדמה  לי כי לא היה צורך במילוי של נייר.










הנעליים




הנעליים חמודות, אך לא מלהיבות, הן הולכות טוב עם המראה הכללי של הבובה. "הולכות טוב", הבנתם קוראים יקרים     *קריצה, קריצה*? כן זה בדיחה גרועה שנוצרה בדרך מקרה. הנעליים החדשות עשויות מפלסטיק קשיח יחסית ויש תחריט של תות באחת הסוליות בניגוד לנעליים המקורים שהיו עשויות מגומי וחור בסוליות-_-. זה לא שאלה בכלל שהגרסה המחודשת הרבה יותר טובה במקרה הזה, אני שונאת למדי צעצועים/אביזרי צעצועים שעשויים מגומי רך ודקיק שנהרס בקלות ובעל תחושה חלקלקה ומגעילה, המקרה היחיד שיוצא מן הכלל הוא פולי פוקט (יש לי בובה אחת עם סט של בגדים). התות בסוליה מסמל את מיקום הנעליים בהתאם לתות שמופיע בכף רגלה של תותית כפי שתראו במשך.












הגוף של סטרוברי שורטקייק











הגרסה מחודשת מבוססת על המהדורה הראשונה והקצרה של הוינטג' כאשר לכל הבובות היו ידיים שטוחות במקום ידיים מעוקלות בשביל להחזיק דברים, לא היה לי אכפת אם זה היה העתק דווקא של המהדורה השנייה, כל עוד היא הייתה באה עם אביזרים להחזיק. הגוף החדש שונה בהרבה מהגוף הישן; החזה בולט יותר ולא שטוח (עדיין נראה כמו של ילדים , יותר מציאותי), הרגליים  הרבה יותר ישרות אבל עדיין עקומות  כשלעצמן (לפעמים זה מקשה על העמידה של הבובה ללא נעליים). יש הבדל בין הצבע של פלג הגוף לרגליים><, גם המקורי היה ככה אם כי הרבה פחות בולט.  לגרסה החדשה יש תחתונים מפוסלים, בעוד לגרסה המקורית היה ישבן (לכן גם הצורה של המותן שונה) -_-. איני מבינה למה התחילו לפסל/לצבוע תחתונים לבובות אופנה, מה רע בבובות אופנה עם ישבן חשוף?! ועוד אני אומרת את זה בתור שמרנית, לכל הרוחות!  איני מחבבת את הגוף של תותית כלל וכלל, הן החדש והן הישן;  הוא מאורך וצר, על כן הוא מנוגד לראש העגול והשמנמן של תותית, יותר מכך הגפיים חסרי צורה ונראים כמו נודלס. כפות הידיים והרגליים מינימליסטיות, שטוחות, ונטולות צורה ופרטים. מאחורי הגב מודפס מספר בצבע אפור, לרוב זה מעצבן אותי, אבל מאחר ואני לא אוהבת את הגוף של תותית, לא אכפת לי בעליל. בנוסף לכך חרוטות זכויות היוצרים של הסברו?! (הרשיון של סטרוברי נמצא כעת אצל The Bridge Direct) על כף הרגל הימנית. ידעתי מראש שהגוף שלה מכוער ובכל זאת קניתי אותה בשל הערך הוינטג'י והמראה הכללי שלה, אם היה מדובר בבובה חדשה עם גוף כעור, לא הייתי קונה.











ארטיקולציה




כמו בובות אופנה רבות בתקופתה, לסטרוברי יש ארטיקולציה מינימלית. יש לה 5 חיבורים סיבוביים בצוואר ובגפיים. הארטיקלוציה שלה סבירה וממילא היא בובה קטנה. התלונה היחידה שלי היא אי יכולת לשבת עם רגליים ישרות וצמודות, כמו ה-לה לה לופסי גירלס.









תמונת השוואה!

מימין לשמאל: מידג', פפר פרסונס מפינקי קופר, רייבן קווין מאוור אפטר היי, צעצוע וינטג' מחברה בשם Stahlwood, סטרוברי שורטקייק, סקיפר




לסיכום, אני מרוצה מאוד מסטרוברי שורטקייק, ידעתי מראש על הפגמים וגם אם היא לא העתק מדויק של הבובה המקורית, אני חושבת שזה יותר מעניין ככה. יתר על כן, יש לה כמה יתרונות על פני בובת הוינטג'. הבובה יצאה בשנה שעברה (2015) ונמכרה באופן בלעדי ברשת החנויות האמריקאית Target (חבל שאין להם פה סניפים בארץ, מצד שני יש גם טויס אר אס בארץ והוא זבל-_-) ב-10$! קניתי אותה בכ-7$ יותר דרך חנות עצמאית באמזון. היא הבובה השנייה שלי מלבד סקיפר שהינה ריפרו (repro, מלשון reproduction, כלומר ייצור מחדש) ומהווה תוספת נהדרת לאוסף הצעצועים שלי. אני ממליצה בחום להשיג אותה, בין אם אתם אספני צעצועים מבוגרים או ילדים, הרי גם ככה המבחר של בובות אופנה היום עלוב, לפיכך היא לא תבוא על חשבונם.  כדאי שתמהרו להשיג אותה, היא עדיין נמכרת באמזון. כמו תמיד, קוראים יקרים, בהצלחה בציד הצעצועים שלכם!





35th Anniversary Strawberry Shortcake
חברה/ יצרן:  The Bridge Direct
שנה: 2015
מחיר: 138.38 ש"ח (הבובה עצמה עלתה 70.47 ש"ח)  כולל משלוח







בונוס







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה